今日空气质量  
天平家园 鹤翔航头 朱家角 古镇泗泾 今日九星 宝山社区 璀璨徐家汇 定海家园 科瑞物业 湖南社区 健康枫林 今日红梅 今日练塘 龙华社区 曲阳社区 庙行之声 北站社区
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 沪渎码头 > 正文

天灯弄

2013-04-22 09:28
来源:新民晚报         新民网编辑:田诗雍    作者:寿幼森 T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文/寿幼森

  垃拉上海黄浦区老城厢个巡道街边浪有一条弯弯曲曲个小马路叫做“天灯弄”,建于1929年。哪能会有迭个名字?是因为老早子巡道街浪就是巡道衙门所在地,衙门口夜里向一直有一盏风雨灯【煤油灯】亮拉海,迭个辰光整个上海马路浪侪呒没路灯个,直到1882年上海再开始有了第一家“电光公司”,所以搿搭有只灯是老稀奇个事体。辰光一长,大家就拿原来个名字“竹素堂街”叫做天灯弄了。

  天灯弄浪有名气个勿单单是因为搿只煤油灯,还因为原来天灯弄77号是相当有名个“书隐楼”。“书隐楼”建于清乾隆二十八年(1763年),号称明清时期“江南三大藏书楼”之一,另外两个地方是宁波个“天一阁”搭仔南浔个“嘉业堂”。“书隐楼”原来是明代陈所蕴(万历进士,官至刑部员外郎、江岳参议等职)个私宅,里向宅园名字叫“涉园”。迭幢清代豪宅里个木雕搭砖雕堪称旷世之珍,1987年便被确立为市级文物保护单位。后首来陈氏家道勿来三了,搿只宅子搭仔园子侪买拨拉浦东陆深后代陆明允。陆氏接收后开始装修,同时增建“传经书屋”,就是现在讲个藏书楼。后来陆明允个曾孙陆锡熊考中进士,参与《四库全书》个编纂。乃末乾隆皇帝赐《松南小隐图》(由杨基所绘)拨陆锡熊;又请老朋友沈初(乾隆榜眼,官至尚书)题匾“书隐楼”。

  只可惜是2008年7月份,一场名字叫“威马逊”个台风从上海擦过,风力贼大,年久失修个“书隐楼”个西厢房轰然倒塌,现在大家只好看到一块文物保护个石碑了,可惜!

(新民网编辑:田诗雍) 
今日热点

发布评论

评分:
1 2 3 4 5
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

同时转发到上海滩微博
  • 数据加载中……

微访谈

微言博议

微辩论

投票成功 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气
您已投过票 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气