今日空气质量  
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 沪语天地 > 正文

走出上海个上海闲话(二)

2012-12-19 16:19
来源:新民晚报         新民网编辑:田诗雍    作者:沈锡伦 T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文/沈锡伦

  上海闲话里还有勿勿少少个词语进入了普通话。像“噱”,“噱头”“发噱”是形容滑稽好笑,“摆噱头”是指调花枪,用花招来吸引人。“蹩脚”,也好讲推扳,可以指货色质量低劣,也好指一个人个本事勿大。

  “拆白党”,是旧社会里个一种人,鲁迅先生个文章里常常提到搿种介人,伊拉专门垃拉社会浪向招摇撞骗,骗人家钞票财物。“打烊”,指商店过了营业时间关门停止营业(上海儿歌有“落雨啰,打烊啰,小八辣子开会啰”)。垃拉《现代汉语词典》里,像“噱”“蹩脚”“拆白党”“打烊”搿种介上海闲话个词侪查得着个。

  新中国的股市是从上海开始个,股市用语有交关也是上海闲话,像股票、基金个计量单位“只”(10只股票、5只基金),就出现垃拉新华社个财经新闻里。“套牢”,买进股票后股价跌下去了,奈末就套牢了(套牢还有脱勿了手个意思),现在全国各地侪搿能讲了。

  上海闲话形容一个人装模作样、装得来像真个一样叫“像煞有介事”,迪个本生只勿过是上海方言里个用法,现在演变成中国各地全民所有个一个成语“煞有介事”。后来垃《现代汉语词典》浪向又改回到“像煞有介事”。上海闲话形容一个人做事体勿上路,勿光明正大叫“狗屄(bi)倒招”(像“迭个人做事体就是狗屄(bi)倒招,一眼也不上路),台湾闲话搭上海闲话一样,也是搿能讲个。另外,阿拉上海人讲“打烊”,台湾人也讲“打烊”。

(新民网编辑:田诗雍) 
今日热点

发布评论

评分:
1 2 3 4 5
 / 0 人已评
>>已有20条评论

您还能输入140

同时转发到上海滩微博
  • 数据加载中……

微访谈

微言博议

微辩论

投票成功 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 蚕丝被、交通卡、双立人刀具、数码礼包、瑞士军刀等百份奖品等你拿 去试试手气
您已投过票 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 蚕丝被、交通卡、双立人刀具、数码礼包、瑞士军刀等百份奖品等你拿 去试试手气