今日空气质量  
天平家园 鹤翔航头 朱家角 古镇泗泾 今日九星 宝山社区 璀璨徐家汇 定海家园 科瑞物业 湖南社区 健康枫林 今日红梅 今日练塘 龙华社区 曲阳社区 庙行之声 北站社区
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 沪语天地 > 正文

沪语姓氏读音趣谈

2013-03-20 17:34
来源:新民晚报         新民网编辑:田诗雍    作者:唐位位 T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文/唐位位

  嵘嵘垃拉节头节脑个辰光,单位里忙得头头转,伊个顶头上司姓龚,今朝帮伊写发言稿,改了一稿又一稿。总算改好了,辰光也勿早了。回到屋里,老公问嵘嵘:“嵘嵘,侬垃拉单位里做啥啦?”

  “我拉帮阿拉单位个‘老公’写稿子呀。”

  “㑚单位里个‘老公’?弄到介晏还送侬回来?”

  听听老公口气勿对,嵘嵘拎清了,立时三刻解释:“老公,我讲个是龚老师呀,伊搿两天烦煞脱了,我写好一稿退一稿,横改竖改。我呒没叫伊龚老师,就叫伊老龚!”“哈哈,侬搿只小戆大!上海闲话讲勿来末覅讲,应该是‘老龚【jiong】’,滑稽演员龚伯康个‘龚’!上来就叫人家‘老公’,要出人性命个呀!那自家老公今朝差眼拨侬气得吐血!”

  “还好阿拉老公做事体有清头,听得懂,否则,弄勿好要离婚来。”

  “嘘——老婆,侬跟我发音——龚【jiong】——老龚——……下趟覅读错啊!”……

  故事中“龚”姓个读音快要失传了。普通话字典上只有一个音:【gong】,而沪语发音应该是【jiong】。依据是《唐韵》:“俱容切”,《集韵》:“居容切”。

  像“龚”搿能小上海侪勿会读个姓还有勿少。举三例为证:

  1.“岳飞”的“岳”,勿读“月”,读音同沪语“鹤”;

  2.“奚美娟”的“奚”,勿读“西”,读音同沪语“夷”;

  3.“颜真卿”的“颜”,勿读“严”,读音同沪语“眼”。

  沪人爱沪语,就从抢救濒临失传个姓氏读音做起伐。

(新民网编辑:田诗雍) 
今日热点

发布评论

评分:
1 2 3 4 5
 / 0 人已评
>>已有20条评论

您还能输入140

同时转发到上海滩微博
  • 数据加载中……

微访谈

微言博议

微辩论

投票成功 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气
您已投过票 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气