天平家园鹤翔航头朱家角古镇泗泾 今日九星宝山社区璀璨徐家汇定海家园科瑞物业湖南社区健康枫林今日虹梅今日练塘龙华社区曲阳社区庙行之声北站社区江桥报太平家园嘉兴天地美丽顾村和谐盈浦金泽报道康健社区
关闭
新民网移动客户端点击或扫描下载
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 沪语天地 > 正文

讲上海话个地方——上海话前世今生之二

2013-11-25 14:57
来源:新民晚报        新民网编辑:田诗雍    作者:钱乃荣T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文/钱乃荣

  有人问:有阿里点地方通用上海话?现在整个上海市版图里向个人讲个侪是上海话呢,还是只有现在上海城区范围里向个人讲个是上海话?

  搿个问题回答起来比较复杂,要分两篇文章来讲清爽。

  首先要讲明白个是:语言区域个划分,是要拿语言特征作为划分个标准个,伊搭行政区划往往有差别,否则江苏吴江辣前几年刚刚划进苏州市,难道可以讲伊拉侪讲个是苏州话伐?上海市版图里个松江、青浦、奉贤、崇明咾啥,是1958年从江苏划进上海个,到现在只有55年,比起漫长个方言历史来讲也不过是短辰光。

  当然古代长期稳定个州府区划对语言个聚合也是有相当大个作用个,葛咾开埠前个上海话搭松江话邪气相像。辣辣现今上海市个行政版图里向,可以用语言个勿同分布划分成几个方言区,上海方言区辣现在上海市版图个东部黄浦江两岸,大致就辣明清松江府原上海县个地域里。

  英国传教士艾约瑟辣1853年上海开埠勿久,出版了一本《上海方言口语语法》,里向讲到上海话告西面松江话有一个阳平声调个重要差别,是西面发音31降调,东面22平调。辣辣20世纪80年代初,阿拉拿搿个阳平声调22,还有第一字为阳平声调个两字组词语(如:媒人、蹄髈、长城、铜铃)读作23+44舒长调(现在辣乡下或者沪剧老唱片中可以听得比较明显)为标准,拿讲上海话个地域范围划出来了,伊个北面搭仔西面包括下头搿点地方,构成一条搭北部嘉定方言区、西部松江方言区个边界线:如今个嘉定区吴淞江北岸个封浜(地名侪包括镇乡),普陀区个长征、桃浦、真如,闵行区个纪王、诸翟、华漕、新泾、梅陇、虹桥、曹行、陈行、杜行、鲁汇,徐汇区个龙华、漕河泾,长宁区个北新泾、程家桥,宝山区蕰藻浜以南个淞南、大场、庙行以及葑塘(即祁连)个东部,虹口区个江湾,杨浦区个五角场等。加上辣搿个范围里向个上海市城区,今浦东新区,还有奉贤区个四团、平安、泰日北部、头桥北部。上面搿点地方侪是原来讲上海话个区域。老上海方言最有权威有代表性个地方一直是原县治所在地,就是今黄浦区人民路和中华路环线之内个地域。

  辣现在上海市管辖范围个长江三角洲浪向,方言主要可以分两大块(此外还有崇明方言区搭属吴江方言大区个练塘方言区),古松江拿搿块三角洲分为淞南和淞北两块,淞北地域个语言统称嘉定方言区,搭旧苏州府个太仓、昆山语言接近;淞南一直到杭州湾长期属松江府管辖,辣松江府里向形成了西部个松江方言区搭东部个上海方言区。长期以来,府城松江方言一直是上海人心目中个权威方言,搿种状态一直保持到近代上海开埠。

(新民网编辑:田诗雍)
今日热点

每天侪想听听上海闲话,聊聊上海城事,问问“阿里好吃好白相”……
关注新民网出品的微信账号“侬好上海”,小侬天天陪侬“茄山河”!

发布评论

评分:
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

查看网站地图

增值电信业务经营许可证(ICP):沪B2-20110022号 | 互联网新闻信息服务许可证:3112009001 | 信息网络传播视听节目许可证:0909381

广播电视节目制作经营许可证:(沪)字第536号 | 新民晚报官方网站 xinmin.cn ©2013  All rights reserved.

您还未登录
用户名:
密    码:
下次自动登录    找回密码
没有账号?    立即注册
新民网友:
评论成功

评论成功,谢谢参与!

点“看微博”查看您的上海滩微博

   

评论成功

评论成功,谢谢参与!