天平家园鹤翔航头朱家角古镇泗泾 今日九星宝山社区璀璨徐家汇定海家园科瑞物业湖南社区健康枫林今日虹梅今日练塘龙华社区曲阳社区庙行之声北站社区江桥报太平家园嘉兴天地美丽顾村和谐盈浦金泽报道康健社区走进广中
关闭
新民网移动客户端点击或扫描下载
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 沪语天地 > 正文

勿要忒大哦!

2014-01-07 10:34
来源:新民晚报        新民网编辑:田诗雍    作者:余晞慕T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文/余晞慕

  一位外地客到一家鸡粥店去买三黄鸡。

  “老板,买只三黄鸡,要大的。”

  老板连忙从镬子里向拎出一只又白又嫩个鸡来。

  “老爷叔,侬看迭只鸡哪能?”

  老爷叔个眼睛盯牢仔鸡看了看。

  “真个,勿要忒大哦!”老板娘又跟辣海讲。

  “怎么不要太大?我就是要大的嘛!”

  “是啊,迭只真个勿要忒大哦!”

  “……”

  “勿要忒大哦!”“勿要忒多哦!”“勿要忒漂亮哦!”“勿要忒好哦!”“勿要忒坏哦!”“勿要忒……哦!”……。迭种讲法,来辣外地人听起来就像是一句否定句,哪能一歇歇就变成了肯定句了呢?听上海人讲闲话,有辰光真会觉得拎勿清。

  “勿要忒X哦!”迭种句式来拉上海流行还勿过四十来年横里,老底仔是呒没迭种讲法个。开头是来拉小青年当中讲讲,后首来大家觉着蛮噱头、有眼海派味道,才慢慢叫传开来了。

  其中“勿要”【要讲成veyao】两个字,其实是“莫不要”、“莫不是”、“莫非”(否定之否定)个省略式,有“无比”、“非常”个意思。“勿要忒大哦!”也就是“莫非太大啰?”(引申为“真是太大了!”)。

  辣古汉语中,“莫”和“莫不”、“莫非”有辰光互相通用。譬如《诗经》里向有:“凡今之人,莫如兄弟”一句闲话,意思是讲:“现在的人,莫不是如兄弟那般亲热呢!”康有为反对科举制度,不过伊来拉一份奏折里向谈到有关问题个辰光也讲:“任官先试,我莫先焉,美国行之,实师于我”。意思是讲:“选任官吏之前先举行考试,这在我国莫不先行,美国所实行的,实在是从我国学去的”。

  “勿要忒大哦!”就是“真是太大了!”上海闲话个语法就是有搿能怪法仔。可惜来拉方言词典里向还寻勿到迭种例句。

(新民网编辑:田诗雍)
今日热点

发布评论

评分:
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

查看网站地图

增值电信业务经营许可证(ICP):沪B2-20110022号 | 互联网新闻信息服务许可证:3112009001 | 信息网络传播视听节目许可证:0909381

广播电视节目制作经营许可证:(沪)字第536号 | 新民晚报官方网站 xinmin.cn ©2013  All rights reserved.

您还未登录
用户名:
密    码:
下次自动登录    找回密码
没有账号?    立即注册
新民网友:
评论成功

评论成功,谢谢参与!

点“看微博”查看您的上海滩微博

   

评论成功

评论成功,谢谢参与!