今日空气质量  
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 沪语听听看 > 正文

烧香斗 看戏文

2012-10-17 15:52
来源:新民晚报         新民网编辑:田诗雍    作者:沈鸿鑫 T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  【新民晚报·推荐】我伲中国人对过中秋节还是蛮当桩事体个。因为中秋节是团圆个节日,也是临近秋收个日脚,搿段辰光,天高气爽,丹桂飘香,气候邪气宜人。古代就有中秋之夜焚香拜月,祝告月神,祈求保佑个民间习俗。而我伲上海搭苏南一带过中秋,有勿少独特而有趣个习俗。

  以前过中秋,除脱吃月饼,还有交关时令食品,譬如糖芋艿、糖炒栗子、白果、水红菱、嫩塘藕、石榴、柿子等等。迭个一日全家还要吃团圆夜饭,跟现在过中秋个情况相差勿多。还有一样物事小囡邪气喜欢,就是香斗。香斗是用线香编成一个像盛米个斗迭能个物事,小个五六寸见方,大个有一尺多见方。香斗里填满木屑之类个物事,当中插上一根柱子,柱子上方,用彩色纸张头扎成一个月宫,柱子浪插一眼纸扎个人物,还插上几面三角形或长方形个五颜六色纸头做个旗子,形状蛮像京戏舞台浪武生肩胛浪插个靠旗。辣香斗里点上线香,一般人家会辣海长桌浪点上蜡烛,供上香斗,迭个叫做“斋月宫”。蜡烛跟线香从上半日一直要点到半夜里。等香烛点光,大人会捧了香斗到院子或天井里,辣辣月光下头拿伊焚烧,迭个叫“烧香斗”。迭个辰光,小鬼头会拿香斗浪纸旗拿下来插辣自己衣领里,手里拿起竹竿之类个物事,装做武将个样子互相厮打,追逐,嬉戏。最近我辣1909年出版个《图画日报》上寻着一幅《卖香斗》个图画,上面还配有文句,讲:“八月中秋月团圞,烧只香斗保平安。斗面檀香铺几片,斗底木屑一大团。”上个世纪40年代末,50年代初,我还见过、白相过香斗,可惜,香斗早已绝迹了,迭种情景还保留辣记忆当中。

  团圆饭吃过,香斗也烧过了,接下来是“走月亮”。满月当空,银光泻地,是最好个出游辰光。边荡马路,边赏月。迭歇辰光,闹猛地段边浪摆满各种各样个摊头,有吃食滩,有卖各种日用品。江南有首民歌迭能写:“木樨球压鬓间香,两两三三姐妹行,夜冷不嫌萝袖薄,路遥翻恨绣裙长。”还有一种是吃好夜饭之后去看戏。当时戏馆里演个大多是应时戏《唐明皇游月宫》。迭篇传奇写中秋佳节唐明皇想游月宫,请道长叶法善施法,伊拿云帚一指,眼门前一下子出现一条银桥,埃面一头直通月宫。一歇歇唐明皇到广寒宫,只看见桂花树下头,一群白衣仙女乘着白鸾翩翩起舞;庭阶浪向,仙女各执乐器演奏《霓裳羽衣曲》,唐明皇拿乐声一一默记辣心里。后来迭个故事拨拉梨园界编成戏剧搬上了舞台。京剧当中就有《游月宫》个戏目。我记得幼年辰光曾经跟了父亲去看过京剧《唐明皇游月宫》,印象当中舞台浪有月宫,有桂花树,还有弄枪使棒个开打。后来迭种应节戏好像勿大流行了,逐渐淡忘。

此文因配音关系,略作改动。

(新民网编辑:田诗雍) 
今日热点

发布评论

评分:
1 2 3 4 5
 / 0 人已评
>>已有20条评论

您还能输入140

同时转发到上海滩微博
  • 数据加载中……

微访谈

微言博议

微辩论

投票成功 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 蚕丝被、交通卡、双立人刀具、数码礼包、瑞士军刀等百份奖品等你拿 去试试手气
您已投过票 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 蚕丝被、交通卡、双立人刀具、数码礼包、瑞士军刀等百份奖品等你拿 去试试手气