今日空气质量  
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 沪语听听看 > 正文

走出上海个上海闲话

2013-01-04 14:04
来源:新民晚报         新民网编辑:田诗雍    作者:沈锡伦 T | T 字号: 打印 参与评论(0)


  文/沈锡伦

  搿搭讲个“走出上海”是广义个,实指走出吴方言区(上海闲话是吴方言个代表方言)。老上海人侪有搿能个感觉:现在个上海小囡已经勿大会得讲的的刮刮【纯正】个上海闲话了,覅【viao】讲小囡了,就算是中年人,讲闲话也【hha】是一歇歇上海闲话,一歇歇普通话,转来转去调频道。不过,调只角度看问题,上海闲话垃拉受普通话影响个同时,也对普通话搭各地方言产生了影响。今朝我想就迭个问题搭大家茄茄山河。

  “嗲”,垃拉上海闲话里有两个意思,一个是【非常好】,阿拉称赞一样物事邪气好,常常说“嗲”(像“搿部电影老嗲个,我看了还想看”“迭只菜老嗲个,味道崭”);第二个意思是“娇”,特指女性娇滴滴、娇柔妩媚个样子。上海闲话里个“发嗲”就是撒娇,女人年纪稍为大一点还要装嫩发嗲叫“发老嗲”,过分个发嗲叫“嗲勿煞”【嗲不死】。第二个意思的“嗲”现在北京人搭仔交关别个地方个人也搿能讲了。我看央视四套“海峡两岸”节目,连受邀个台湾嘉宾也用了阿拉上海闲话里个“嗲”。

  “作”,本生是指年轻姑娘垃拉男朋友面前任性,发点小脾气。也好指小囡垃拉大人跟前任性,哭闹,勿达目的勿罢休,大人拨伊弄得勒烦煞脱了,就会得讲:“侬再作就拨侬吃生活【揍你】。”“作”搿种特有个意味是普通话词语缺少的。自从2002年杭州籍作家张抗抗出版了长篇小说《作女》(迭部小说20章,每章标题里侪有一个“作”字)后,“作”就迅速走红,开始风行全国,我有个朋友是北京人,据伊讲,现在北京人也讲“作”了。还有“十三点”,也进了商务印书馆出版个《当代汉语词典》里了。

(新民网编辑:田诗雍) 
今日热点

发布评论

评分:
1 2 3 4 5
 / 0 人已评
>>已有20条评论

您还能输入140

同时转发到上海滩微博
  • 数据加载中……

微访谈

微言博议

微辩论

投票成功 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气
您已投过票 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气