天平家园鹤翔航头朱家角古镇泗泾 今日九星宝山社区璀璨徐家汇定海家园科瑞物业湖南社区健康枫林今日虹梅今日练塘龙华社区曲阳社区庙行之声北站社区江桥报太平家园嘉兴天地美丽顾村和谐盈浦金泽报道康健社区走进广中川北印象重固家园今日佘山
关闭
新民网移动客户端点击或扫描下载
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 沪语听听看 > 正文

金边碗 蓝边碗

2014-04-15 11:33
来源:新民晚报        新民网编辑:田诗雍    作者:郑菁深T | T 字号: 打印 参与评论(0)


  文/郑菁深

  上了年纪,怀旧之情油然而生,老早个生活场景就像电影一个镜头一个镜头勒辣脑子里过场,尤其勒海过春节个辰光。过春节小菜烧得比平常日脚多,碗、盆、调羹也多用了。现在屋里向自家人聚餐,各色各样个餐具侪会得上台面,金属个、塑料个,有个人家甚至一次性杯子、一次性筷子也勒辣用,想想真勿是滋味。想起老早小辰光屋里向,派用场个碗盏主要有两种:一种是釉花,碗沿鎏金个,俗称金边碗;一种是清白色个,碗沿有两条靛蓝色个纹饰,叫蓝边碗。迭个两种大碗是盛小菜个,当然还有盆子也是金边个。喫饭用个小碗侪是金边个,小幼幼,像一只饱满个莲蓬,玲珑精细,有辰光叫伊汤盅,碗底侪是景德镇个印章。小辰光吃饭,大人做规矩勿允许用大碗个,只好用小小个金边碗,也勿允许饭盛得拍拍满,否则大人要骂“饿煞鬼”投胎,也勿可以搛勒小菜放勒饭浪头,端仔饭碗离开台子到弄堂里去喫。搿歇辰光阿拉屋里还用生肖碗,调羹也是;大人小人侪用自家个碗盏调羹喫饭,属相是啥就用啥个,搿能介倒也是蛮卫生个。盛小菜个金边大碗,平常日脚勿大用,生怕敲碎(小辰光喫好夜饭汏碗常常是小人个功课,往往汏碗辰光勿当心敲碎了。现在个小朋友实在忒写意了,基本上从来勿汏碗),只有屋里向来了人客,或者是过节、祭祖才舍得拿出来用。毕竟金边碗比蓝边碗价钿贵。屋里大人讲,后首来搿些碗盏勒辣上世纪大跃进年代,里弄里办食堂,多数侪捐出去了,现在一只也呒没挺剩下了。

  其实,用金边碗倒勿一定屋里有铜钿人家,一般稍稍个小康人家侪用个。只是当时有一种碗绝对勿用个,就是又粗又厚,花纹老简单,有个还呒没花纹,颜色卖相像老酒甏,接近陶器个样子,搿种碗俗称江北碗,大人是勿买勿用个。大多数屋里较为清苦或者是北方人、勿大讲究个人家,或者是做小生意个用用。不过,上海人讲面子,屋里向尽管有辰光比较拮据,吃饭个餐具也是蛮细巧考究个,人客来了照样金边碗、金边调羹、金边酒杯、红木筷,绝对勿会拿出一只江北碗来飨客,一来是对人客个尊重,二来也显示屋里日脚过得还蛮滋润:小菜呒没啥,饭要喫饱。

新民网茶馆由新民网出品
微信号:newteahouse
无节操、有道理
最麻辣,最有趣的时事脱口秀!
你今天脑补了吗?

新民网事由新民网出品
微信号:xinminwangshi
突发事、新鲜事、有趣事
感人事、烦心事等你来爆料!
扫一扫,关注有礼!

侬好上海由新民网出品
微信号:helloshanghai2013
吃喝玩乐、上海故事、同城活动
每天热爱上海多一点
加入小侬家族就对啦!

(新民网编辑:田诗雍)
今日热点

发布评论

评分:
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

查看网站地图

增值电信业务经营许可证(ICP):沪B2-20110022号 | 互联网新闻信息服务许可证:3112009001 | 信息网络传播视听节目许可证:0909381

广播电视节目制作经营许可证:(沪)字第536号 | 新民晚报官方网站 xinmin.cn ©2013  All rights reserved.

您还未登录
用户名:
密    码:
下次自动登录    找回密码
没有账号?    立即注册
新民网友:
评论成功

评论成功,谢谢参与!

点“看微博”查看您的上海滩微博

   

评论成功

评论成功,谢谢参与!