今日空气质量  
天平家园 鹤翔航头 朱家角 古镇泗泾 今日九星 宝山社区 璀璨徐家汇 定海家园 科瑞物业 湖南社区 健康枫林 今日虹梅 今日练塘 龙华社区 曲阳社区 庙行之声 北站社区 江桥报 太平家园 嘉兴天地 美丽顾村 和谐盈浦 金泽报道
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 侬讲伊讲 > 正文

起名“阿乡”

2013-09-16 11:10
来源:新民晚报          新民网编辑:田诗雍    作者:唐瑞清 T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  “阿乡”搿个词,一度流行上海滩。

  上世纪六七十年代,城乡差别明显。交关所谓生活辣上只角个人,对乡下农民看大勿起,泛称伊拉“阿乡”,意思指农村个经济条件贫困,文化娱乐落后,显得土里土气。当时我插队郊区,同农田相依为命,拨风雨磨砺粗四肢,让骄阳晒黑仔面孔,由一个城里女学生融入“下里巴人”,外加【ga(并且)】还真正“落户”了——嫁了个当地农村后生【青年】。

  迭桩婚姻,开始辰光姆妈数落我眼睛勿张张开,甘心受穷做“阿乡”。回娘家坐月子,伊又是心疼又心酸,讲:外婆要添个小“阿乡”哉。后来女儿出胎,婆家认为亲家公是教书先生有文化,让伊取名字。阿伯【爸爸,宁波话称呼】提议叫“阿香”,问哪能?我错听,以为叫“阿乡”,头顶心一记头火冒三丈。发牢骚:平常有人叫我“阿乡”,投来轻蔑眼光,忍声吞气罢了,为啥阿伯侬偏偏也要挖苦我?

  姆妈个头摇得像拨浪鼓,眼乌珠一瞪指责阿伯寿头怪气。伊看我落下眼泪水,对牢伊连环炮一顿臭骂。阿伯笑笑:㑚【你们】侪覅误会,此“香”非彼“乡”。我起搿个名字,用意辣祝愿外孙女小“阿香”,将来拥有满满当当个花香搭书香。

  时过境迁,随城乡一体化步子日益趋进,农村面貌今非昔比。老宅子已经夷为平地,上头盖起了老吃价个花园别墅,四通八达个马路从门前铺筑;大块农田开挖成碧波荡漾个人工湖,供南来北往游客踏青兜风白相。社区内吹拉弹唱勿绝耳朵,唰拉新个文化中心大楼气派十足,开设仔塔塔潽个娱乐项目,让阿拉开心来越活越年轻。小囡“阿香”,赶上改革开放好年景,真像伊阿伯所讲搿能,浑身“喷香”扎台型。勿仅人个卖相出落得花样漂亮,学问还抱仔个博士后学位。看到伊辣人前人后风风光光邪气精神,勿断有小伙子前来呈献红玫瑰或郁金香,向伊求爱愿意做上门女婿,我心里甜得像吃了蜜糖。

(新民网编辑:田诗雍) 
今日热点

发布评论

评分:
1 2 3 4 5
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

  • 数据加载中……

微访谈

微言博议

微辩论

投票成功 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气
您已投过票 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气