今日空气质量  
天平家园 鹤翔航头 朱家角 古镇泗泾 今日九星 宝山社区 璀璨徐家汇 定海家园 科瑞物业 湖南社区 健康枫林 今日虹梅 今日练塘 龙华社区 曲阳社区 庙行之声 北站社区 江桥报 太平家园 嘉兴天地 美丽顾村 和谐盈浦 金泽报道 康健社区
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 侬讲伊讲 > 正文

讲讲打麻将

2013-10-28 13:28
来源:新民晚报          新民网编辑:田诗雍    作者:余国放 T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文/余国放

  最近五星体育频道个“弈棋耍大牌”节目,扑克牌“欢乐三打一”收视率老高,迭个就是上海老百姓现在白相老多个“斗地主”。电视节目中个规则,术语也是阿拉老百姓辣白相中啥个“头撂摊打”“门板”“逼弹”咾啥,听起来好像有点俗,不过又老亲切个。特别是让阿拉老百姓也好凭着牌艺登上电视台个大雅之堂,迭个老早是不可想象个。

  从“斗地主”我想到打麻将,我相信麻将大赛今后也有可能登上电视台,“斗地主”个历史绝不可能与有几百年历史个麻将相比。记得一个伟人老早讲过,麻将是除脱中医、《红楼梦》外,对世界个第三大贡献。麻将虽起源于中国,但现在辣日本、美国、澳大利亚老风行个,据讲辣日本大阪就有1800家麻将馆,交关国家还举行过麻将大赛。

  辣拉极左路线风行个年代,老百姓个娱乐活动少了又少,啥个物事侪要贴上政治标签,上纲上线,麻将当然辣严禁查封之列,记得“文革”前夕,有一趟我阿爸被几位隔壁邻舍硬拉去偷偷摸摸搓了一次小麻将,呒没想到第二天厂保卫科就找伊训话(父亲是右派),还好迭几个隔壁邻舍侪是嘭嘭响个工人阶级,其中有一个绰号叫“猎狗”个爷叔是模子,伊立出来讲:是阿拉硬劲拉了老余搓个,勿怪老余个事,总算让伊逃过一劫。可惜父亲由于长期受迫害,过早去世,呒没赶上今朝个美好年代,否则伊完全可以堂堂正正,高高兴兴个白相几圈,安享幸福晚年。

  麻将一般是四个人白相,最殟塞个是三缺一,辣国外生活个人,由于身居异国他乡,朋友圈子小,往往会碰到打麻将找勿到搭子个尴尬事,哪能办?有辰光不惜花钞票报纸上做广告,称某月某日辣某地召集搓麻将,有意者速来报名,有辰光登了广告还是凑勿到四个人,只好三个人搓“跷脚麻将”。看看人家辣国外人扎台型个一面,呒没想到也有苦涩,勿如意之处。

  麻将是具有趣味性、益智性个游戏,涉及数学、逻辑学、统计学、心理性、博弈论等众多智慧。麻将通过摸、打、吃、碰、扛不断调整自己手中个牌势,最终成和,除技巧与战术之外,运气成分也较大,一般是三分技艺,七分牌运。麻将中一般采用“盯死下家,吃煞上家,看牢中家”个策略。但有辰光也要随机应变,声东击西,略施小计,让其他三家人家自相残杀,迭个叫斗智斗勇,当然自家和牌或保持不出冲或者不让其他三家和牌是硬道理。

  麻将与其他娱乐工具(如扑克牌)一样侪有“赌博工具”“玩物丧志”个坏名声,哪能减少或规避搿种勿良后果,关键在于引导,单靠老早个禁止、处罚是行勿通个。刚刚故世个著名经济学家于光运曾讲过:“赌,是人的问题,不是牌的问题。”

  比如今朝“欢乐三打一”,引导阿拉老百姓过五关斩六将,去做星级大师,让阿拉老百姓凭自己个智慧、能力以及运气去成为人家心目中个“明星”。搿种寓教于乐个好事体何乐而勿为呢!

(新民网编辑:田诗雍) 
今日热点

发布评论

评分:
1 2 3 4 5
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

  • 数据加载中……

微访谈

微言博议

微辩论

投票成功 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气
您已投过票 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气