关闭
新民网移动客户端点击或扫描下载
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 弄堂茄山河 > 正文

样本化个马建国

2013-11-20 16:43
来源:新民晚报        新民网编辑:田诗雍    作者:马尚龙T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文/马尚龙

  当马建国作为一个“老三届”毕业生来到上钢三厂个时候,是1968年。“钢铁工人”勿仅是一个职业个身份,更是一个包含社会虚荣心个花环。头戴藤条安全帽,一身劳动布工作服,颈脖上挂一根白毛巾,脚上一双翻毛工作皮鞋。对于搿个为生于1949年自豪而取名“建国”个年轻人来说,伊个青春发育脱大跃进大炼钢铁、10年超过英国钢产量同样个膨胀,同样个找不到着落个地方,但是马建国深知钢铁对于保卫祖国个重要,重要个勿仅仅在于《钢铁是怎样炼成的》,还在于做一个钢铁工人多荣耀。辣伊进厂之前10年,上钢三厂诞生了一个工人英雄邱财康,伊是上钢三厂个青年炉长,1958年被摄氏1300度个钢水烧伤,烧伤面积达89.3%,最后被奇迹般个抢救过来;有一份通讯报道写道,邱财康烧伤醒来后个第一句话是:“我的党费交了没有?”

  其实马建国从进厂当徒弟一直到提前退休,从来就呒没炼过钢,而是辣钢厂当一名运输工,跟随着小火车辣厂区,轰隆隆个来,就像轰隆隆个去,只是搿样个火车,呒没硬座卧铺,更呒没冬妮亚个撒娇告任性;一年四季,严寒酷暑,刮风下雨。面孔像铁砂皮一般个粗糙,像老农民一般黝黑,夜里向告老婆亲热,都会从鼻孔耳洞里掉出黑屑。很快,“炼钢工人”个花环辣心中凋谢,剩下个,是辣上海工作个幸福,当然搿也是很本质个幸福。直至工龄快满30年个辰光,马建国提前退休了。辣最后一天跟小火车出车时,几十年个牢骚埋怨,竟然侪化作了亲切,下班后最后一次辣厂里汏浴,竟然就汏勿完个汏,搓不完个搓,勿是想彻底个汏干净,而是想再也呒没了搿样个汏浴。顺便说一句,有很长一段时间,钢厂里只有男子浴室,因为钢厂个第一线工人侪是男人。

  像马建国搿样个工人,辣上海个老工业基地,仅仅是上百万分之一,伊拉辣上海老工业个历史书里延续了上海老工业个历史。沿着上钢三厂向东,还有两家名气完全勿辣上钢三厂之下个工厂:江南造船厂、上海船厂。中国第一艘万吨轮“东风号”1965年辣江南造船厂下水。另一家中华造船厂更是早早个凤凰涅槃,化做著名个滨江大道。马建国个一个同学当年分配辣上海船厂船体车间工作,到了船台上,伊问师傅船体车间辣阿里,伊师傅哼了声:戆大,搿搭【这里】就是车间。船体车间是呒没车间个!马建国个同学傻愣愣个站辣船台上,双眼看看天上个云彩,两脚搓搓船台上个油彩,横亘辣船台个铁链比他头颈还粗。

  俱往矣,钢铁厂辣爆破,船场辣迁徙,老工业辣脱胎换骨……但是俱不往矣,杨树浦发电厂伊台1911年建厂时就开始发电个英国发电机,至今仍辣发挥余热,伊就像一面青铜镜,鉴证了上海老工业个辉煌。当马建国个儿子马可波罗(当然是网名)陪着祖父和父亲参观苏州河边自己个创意产业时,旧厂房骨架硬朗,心脏却交拨了艺术。祖父马洪亮脱口而出个依旧是老领导、党支部书记方海珍那句名话:进这码头,常想起当年景象。

(新民网编辑:田诗雍)
今日热点

每天侪想听听上海闲话,聊聊上海城事,问问“阿里好吃好白相”……
关注新民网出品的微信账号“侬好上海”,小侬天天陪侬“茄山河”!

发布评论

评分:
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

查看网站地图

增值电信业务经营许可证(ICP):沪B2-20110022号 | 互联网新闻信息服务许可证:3112009001 | 信息网络传播视听节目许可证:0909381

广播电视节目制作经营许可证:(沪)字第536号 | 新民晚报官方网站 xinmin.cn ©2013  All rights reserved.

您还未登录
用户名:
密    码:
下次自动登录    找回密码
没有账号?    立即注册
新民网友:
评论成功

评论成功,谢谢参与!

点“看微博”查看您的上海滩微博

   

评论成功

评论成功,谢谢参与!