天平家园鹤翔航头朱家角古镇泗泾 今日九星宝山社区璀璨徐家汇定海家园科瑞物业湖南社区健康枫林今日虹梅今日练塘龙华社区曲阳社区庙行之声北站社区江桥报太平家园嘉兴天地美丽顾村和谐盈浦金泽报道康健社区走进广中川北印象重固家园今日佘山
关闭
新民网移动客户端点击或扫描下载
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 弄堂茄山河 > 正文

还记得“大团结” ?

2014-04-21 14:28
来源:新民晚报        新民网编辑:田诗雍    作者:马尚龙T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文/马尚龙

  很长一段时间里,“大团结”(10元面额人民币)勿仅代表了最大个票面,也代表了生活水平。1970年代,一个青年工人,一个月个工资亨八冷打三十六块,还勿足四张“大团结”,扣除生活费,扣除上缴拨爷娘个家用,再扣除储蓄,如果手里头还剩下一张“大团结”,一定是风光了邪气。“大团结”最风光个时代,也正好是“的确凉”(涤棉个俗称)最流行个辰光。大热天,一个小青年出门,白色个确凉衬衫个表袋里,有一张一折二或者一折四个“大团结”,透过半透明个的确凉,让旁人可以觉得着,人也会显得精神。其实搿一张“大团结”可能是招牌式摆摆卖相个,告咾一般成色非常新,折也折得细心,角对角个。因为伊辰光社会上已经有了“冲手”(小偷),衬衫表袋里个“大团结”忒招摇了,一旦拨偷脱,双脚跳都呒没用。乃末小青工表袋上会插上一支钢笔,钢笔正好夹牢“大团结”,既显得有文化,又是为“大团结”加了一把防盗锁。

  “大团结”是门面,过日脚还是要靠零碎钞票,最草根个是一角两角还有硬币,杂乱一把个塞辣裤子袋袋里。派用场个辰光,从袋袋里摸出来,一把“癞头分”——搿个诨号,虽然是对硬币个勿恭敬,却也勿失形象,台子浪一撒,硬币总是散开去,加上当年头浪长疖交关普遍,散开个硬币勿是很像癞头?或许还有一枚硬币滚了出去,落到地浪继续滚,一直滚到橱底下床底下个旮旯里。待到趴辣地浪向拿了扫帚或者竹竿,终于“完璧归赵”时,已是一身尘垢。也有个辣过年大扫除辰光,辣一个角落头,发现一枚硬币,小小个惊喜,足以大大个炫耀。“癞头分”一点也勿癞。

  硬币塞辣裤袋里,受伤害个便是裤袋。日复一日遭受硬币、钥匙之类磨损而吃勿消个裤袋,有一天莫名其妙个有了一只洞,有几只癞头分从漏洞里流失,自己都浑然勿知。乃末就有了类似《路边拾到一分钱》个经典传说。

  用出去个是洋钿,囥了屋里个是钞票。迭个有点玄妙。洋钿总是具体数字个后缀,钞票才是老敦实老安全个感觉。屋里要囥点钞票,出门要多带点钞票。钞票囥辣屋里,其实也勿是囥,无非钞票是要紧个东西,勿用“囥”,显示勿出钞票个重要。如果屋里只有一个抽屉有锁,葛末钞票板数就辣其中。虽然搿一把锁,几乎呒没任何个防范能力,防君子勿防小偷。

  “囥了家中个是钞票,囥辣个人身上就勿是钞票了,也勿是洋钿,是私房铜钿。私房铜钿是私房钿个全称。都是钱,也都是辣同样个年代,为啥还会有洋钿和铜钿之分?洋钿搿一个概念始于由西东渐个纸质钞票,铜钿不一样,充满了几千年来个中国传统文化,也就是说,有铜钿个时候,就有了囥私房钿个习俗。囥私房铜钿还是小来来,囥得大了,葛就是囥银子了。既有囥,也必有失风,失风个时候,用得着搿能一句:铜钿银子触心境啊。迭个闲话后来也用辣拉股票被套牢个辰光。

新民网茶馆由新民网出品
微信号:newteahouse
无节操、有道理
最麻辣,最有趣的时事脱口秀!
你今天脑补了吗?

新民网事由新民网出品
微信号:xinminwangshi
突发事、新鲜事、有趣事
感人事、烦心事等你来爆料!
扫一扫,关注有礼!

侬好上海由新民网出品
微信号:helloshanghai2013
吃喝玩乐、上海故事、同城活动
每天热爱上海多一点
加入小侬家族就对啦!

(新民网编辑:田诗雍)
今日热点

发布评论

评分:
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

查看网站地图

增值电信业务经营许可证(ICP):沪B2-20110022号 | 互联网新闻信息服务许可证:3112009001 | 信息网络传播视听节目许可证:0909381

广播电视节目制作经营许可证:(沪)字第536号 | 新民晚报官方网站 xinmin.cn ©2013  All rights reserved.

您还未登录
用户名:
密    码:
下次自动登录    找回密码
没有账号?    立即注册
新民网友:
评论成功

评论成功,谢谢参与!

点“看微博”查看您的上海滩微博

   

评论成功

评论成功,谢谢参与!