今日空气质量  
天平家园 鹤翔航头 朱家角 古镇泗泾 今日九星 宝山社区 璀璨徐家汇 定海家园 科瑞物业 湖南社区 健康枫林 今日红梅 今日练塘 龙华社区 曲阳社区 庙行之声 北站社区 江桥报 太平家园 嘉兴天地
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 头条 > 正文

【闲话闲画】从自来水到自来水

2013-06-09 16:42
来源:新民晚报          新民网编辑:田诗雍    作者:阿仁 T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文图/阿仁

  生活用水,从阿拉个老祖宗开始,就是用河水、湖水、井水和山泉水。后来西方技术进来了,城里人先用上了自来水。自来水搿种介个叫法,我以为是开始于上海滩。辣上海闲话里,与自来水可以对应起来个是自来火。自来火,火柴。外国人最早带进中国个火柴,上海人称之为洋火。洋火一擦就烧起来了,便当轻松,就叫伊自来火了。就是到了现在,上海人辣平常日脚里还是称火柴为自来火。用上海闲话来讲火柴,实在拗口得很,听勿到个。而自来水个称谓就是搭了自来火个便车来个。

  放一壶自来水,烧开,就是开水了。冷开水、热开水、温开水,大家侪吃自来水。卅年前,市面上出现了净水器。辣净水器面前,自来水档子一记头跌下去了。于是各家各户有点条件侪装上了净水器。申花足球队最早起家个老板就是做净水器生意个。申花净水器一度大名鼎鼎。把净水器轧出大家生活个是饮水机。饮水机有冷热两只龙头,方便。饮水机用个是专用饮水筒,号称筒里装个是比自来水更干净、更纯洁个饮用水。饮水机从写字间里发迹,后来被请进了千家万户。到亲戚朋友屋里向做客人,不再用热水瓶了,大家放饮水机泡茶吃水,是一时个时髦。辣桶装水之后又涌出了瓶装水。瓶装水更加便当了。开会辰光人手一瓶,不必上茶添水了。乘车、赶路也可以一瓶在手,避免舌燥口干之苦。瓶装水个牌子、花头更是多得叫人一头雾水。

  当吃个水变成一种生意经了,就会有黑了良心个商家一门心思要从水里榨出油水来。最先个消息是桶装水个筒辣消毒浪拆烂糊了。以后是筒里向灌个水也就弄成了普通自来水。专家们还提醒,桶装水如果不三日两头用光伊,会滋生出交交关关细菌个。最近个新闻是一些瓶装水个检测也是马马虎虎个,质量要求还比勿过自来水。有关个报告讲,自来水个国家检测要有一百多项,要比交关桶装水、瓶装水个质地弹硬得多。吃自来水、吃烧开滚过个自来水最安全。

  吃水,吃啥个水结果是兜了一只圈子。从自来水开始,冲进净水器,流过饮水机,灌入瓶装水,最后还是回到自来水。我是因为偷懒而勿欢喜赶时髦个人。由此几十年来辣屋里向一直是冲一吊子水用铜吊来烧自来水个。水开了,再滚上伊一两分钟。再冲进热水瓶、冷水壶。就是我个九十几岁个老娘亲一早起来,也关照我:“烧两吊水,换脱热水瓶里个隔夜水!”与几个也烧自来水个老邻居谈到水,伊拉讲:“还是相信政府、相信自来水厂,一辈子吃伊拉个自来水……”

(新民网编辑:田诗雍) 
今日热点

发布评论

评分:
1 2 3 4 5
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

  • 数据加载中……

微访谈

微言博议

微辩论

投票成功 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气
您已投过票 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气