今日空气质量  
天平家园 鹤翔航头 朱家角 古镇泗泾 今日九星 宝山社区 璀璨徐家汇 定海家园 科瑞物业 湖南社区 健康枫林 今日红梅 今日练塘 龙华社区 曲阳社区 庙行之声 北站社区 江桥报 太平家园 嘉兴天地
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 头条 > 正文

【闲话闲画】吼势天·吼势人·吼

2013-07-01 10:43
来源:新民晚报          新民网编辑:田诗雍    作者:阿仁 T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文图/阿仁

  黄霉季节一到,湿度高、气压低。早夜有点冷飕飕,日中心热烘烘。屋里向个墙壁、地板、家具、甚至衣裳都会湿搭搭。所以上海人讲:“黄霉天,吼势天。”

  何谓吼势?查《上海话大词典》,吼势为呴势。意思为难以名状个难受。吼势个写法为呴势个俗称。假使没有词典个国际音标个注音,搿“呴”字是呒没几个上海人能够准准足足个读出来。我一直认为,要把大家平常日脚挂辣嘴浪个方言写成书面文字是一门大学问。能够准确个写下来,又能够拨大家所认可、所认得、所懂得,写读上海闲话就是一门考试题。

  把呴势写成吼势,最早大约是于上个世纪个二三十年代旧上海个新闻纸。伊个辰光对吼势个由来还做过一点粗粗个考证。老里八早个上海人把天浪个彩虹称之为“吼”。虹辣夏天个雨后出现,届时天热气闷,叫人难受。于是吼时天也好,吼势天也好,这呴热就用出来、讲出来了。吼势天是形容天气,引申开来便是“发吼势”。因为诸事不快,郁闷烦恼,使性子发脾气,大家就会讲:“迭个老朋友现在正辣发吼势哉。”从发吼势个不快到寻事寻人发发臭脾气、骂骂山门,就拨上海人叫作“寻吼势”了。再后来,两人结怨,彼此积仇。上海闲话也以“伊拉两个人一直就有点吼势个”来表达了。

  吼势是从天浪来个。吼势又变到人身浪去了。最终吼势还变成功了一种心情、一种感觉。吼势辣搿种情况之下,就简化为一个字:吼。举例吼者:因为福利分房拨同事轧出分配名单,吼。因为买了传说中个优质股票被股市套牢,吼。因为高考考分只差名校录取分数线一分两分,吼。以上个吼、吼势还来自大事体,而平常因为小个、迷迷小个事体个吼还真不计其数。因此辣熟悉个上海人之间侬会听到迭能样个上海闲话交谈:“唉!真正叫我吼煞!”“侬讲吼勿吼?”“吼”“吼!”

  与交关老个旧个上海闲话一样,吼势也正在慢慢叫退出上海滩了。现在个上海小青年用“胸闷”来替代置换“吼势”了。胸闷,瞎闷,与吼势一样个意思。更有交交关关网络浪个新个、更时髦个词汇来与吼势争一席之地了。如此时势,借问一下“吼势”迭句上海闲话:“侬勿吃香了,吼?”伊呒没有应答。哈哈,“吼势”总归是吼势个。老吼老吼个。

(新民网编辑:田诗雍) 
今日热点

发布评论

评分:
1 2 3 4 5
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

  • 数据加载中……

微访谈

微言博议

微辩论

投票成功 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气
您已投过票 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气