今日空气质量  
天平家园 鹤翔航头 朱家角 古镇泗泾 今日九星 宝山社区 璀璨徐家汇 定海家园 科瑞物业 湖南社区 健康枫林 今日红梅 今日练塘 龙华社区 曲阳社区 庙行之声 北站社区 江桥报 太平家园 嘉兴天地
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 头条 > 正文

【闲话闲画】想念药胡翅药史太

2013-07-22 09:49
来源:新民晚报          新民网编辑:田诗雍    作者:阿仁 T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文图/阿仁

  立夏过脱了。芒种也过脱了。依照古书上讲:“芒种至,蝉始鸣。”蝉,通俗个叫法为知了。只因为伊叫起来个声音与“知道了”相近。上海人把知了称为“野胡子”。上海闲话从来就是拨上海人讲个。要把上海闲话写出来、写下来,从上个世纪30年代以来就有各种各样个版本。眼门前由钱乃荣、许宝华、汤珍珠三位学者所编纂个《上海话大词典》收录了一万五千多条上海闲话个词语,可以讲是尽可能个把写下来个上海闲话进行归纳规范了。这本词典里把“野胡子”写成“药胡翅”,我也同意。

  阿拉是讲讲上海闲话个人,也够勿上是研究上海闲话个人。反正写了个上海闲话能拨上海人弄得懂就可以哉。

  大热天里停辣树梢上还会一息勿停叫个类似于药胡翅个蝉是药史太。上海人称伊为迭个名称也因为伊叫起来是:“药死它———药死它———”药史太要比药胡翅小一点,身体是青绿颜色,而勿像药胡翅伊样颜色是黑个,还黑得油光亮,够神气个。

  阿拉小辰光辣暑期里去捉药胡翅告药史太是一桩老开心个事体。要爬到树上去捉牢伊拉是不可能个。只有两个好个手段,一是“搭”、一是“弹”。“搭”,粘也。准备好一根长竹头,越长越好,辣细个一头粘上“面筋”,以“面筋”来搭牢药胡翅。面筋是自家做成个粘合料,用黑面粉用水调和后反复捏反复和。合格个面筋就像现在个口香糖,拨伊搭牢之后挥都挥勿脱。做好迭根长枪武器之后,就可以去寻迓辣树梢上、树叶后个药胡翅了。寻到了,看准了,伸上竹竿去搭住叫得正开心个药胡翅。至于“弹”就便当多了。一只弹弓,一把子弹,以命中率取胜。子弹考究一点也自家做,用烂泥搓成小丸子晒上几个日头就成功了。中了弹个药胡翅、药史太一声长鸣就跌下来,再也飞不走了。虽然迭个辰光个男小囡侪会自制大小弹弓,但老师与家长侪要收缴伊。危险武器,弄勿好要闯祸个。我至今还珍藏了一把橡皮筋木弹弓。搿是我儿时个记忆。

  辣热中心看到马路上一群皮小人辣行道树下东张西望,搿就是当时个捉蝉部队了。现在看勿到了。因为侬早已经听勿到城区里有夏蝉个长鸣了。城市个水门汀里生不出药胡翅和药史太了。药史太终究呒没药死别人家。伊拨高楼大厦药杀脱了。想念迭些带来夏趣个小虫:“药死它———药死它———”

(新民网编辑:田诗雍) 
今日热点

发布评论

评分:
1 2 3 4 5
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

  • 数据加载中……

微访谈

微言博议

微辩论

投票成功 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气
您已投过票 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气