今日空气质量  
天平家园 鹤翔航头 朱家角 古镇泗泾 今日九星 宝山社区 璀璨徐家汇 定海家园 科瑞物业 湖南社区 健康枫林 今日红梅 今日练塘 龙华社区 曲阳社区 庙行之声 北站社区 江桥报 太平家园 嘉兴天地 美丽顾村 和谐盈浦 金泽报道
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 头条 > 正文

【闲话闲画】靠排头、照排头和吃排头

2013-08-26 11:24
来源:新民晚报          新民网编辑:田诗雍    作者:阿仁 T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文图/阿仁

  老里八早个故事:写字间里来了一个新同事。有人放出空气来,讲迭位新人来头大、排头硬,大家当心。后来终于弄明白新人个来头了,是单位里一位上司个儿子辣幼儿园里个老师个外甥囡。并且迭位上司呒没表示过要大家拨新来者有特别个照顾。一个小笑话。

  上海闲话里个排头是指靠山。最早个写法为牌头。清宫戏里描写微服出了皇城个御史重臣到了地方浪被人小看,就亮出皇上所赐个金牌。一牌既出,众宦皆服。皇帝个牌头吓得煞人。后来牌头写成了排头,意思一样个。辣旧上海,有了或黑或白靠山可以混迹江湖,搿就是“靠排头”(也叫“隑【ghe】排头”)了。靠到了排头个脚色即使文不识斗大个几个字,武不会耍几手拳脚,照样可以凭着有来头、有排头来收敛钱财、搜刮油水,搿就叫做“照排头”了。

  靠排头和照排头用多了、用俗了,上海老百姓就借用伊个意思了。屋里向有点家当的,下一代就被称作为“小开”。小开不务正业也能依靠爷娘个排头而勿愁衣食开销,花起铜钿银子似哗哗流水。而照排头则意义更加被开拓了。靠别人家个力道,或关系去办事件,可以叫照排头。上海闲话里照排头个意思还有总归、按照个解释。“迭只凳子坏脱一只脚,坐上去照排头要跌跟斗!”搿是总归个意思。“迭顿酒水是侬来召集个,埋单照排头也就是侬了!”这是按道理个意思。

  有个排头狠勿过别人、凶勿过别人,就吃瘪变成了“吃排头”了。后来个上海人形容长辈训斥晚辈、师傅教训徒弟、上司批评下属,都称之为“吃排头”。“忘记脱烧夜饭了,姆妈拨外婆吃排头了。”这是老对少。“大师兄看到我迟到,请我吃排头。”搿是强对弱。“老总点名了,叫全体员工一个勿许少,大家一道吃了顿排头。”搿是上对下。还呒没听到过颠倒过来吃排头个故事:“李科长冲到张局长个办公室里,请张局长吃排头,弄得张局长响都不敢响一声……”迭点闲话只是一个笑话。呒没个。

  “吃排头”是挨骂、挨批评。但上海人用辣自家身浪,还隐隐约约有点受冤枉、勿服气个意思。“领导请我吃排头!”内中多多少少有点牢骚、有点光火。心服口服个受批评者勿大会用吃到排头迭种讲法。“领导批评了我……”、“领导教育了我……”、“领导帮助了我……”。上海闲话是直白,但也是含蓄个。呵呵。

(新民网编辑:田诗雍) 
今日热点
更多关于

吃排头

照排头

靠排头

的新闻

发布评论

评分:
1 2 3 4 5
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

  • 数据加载中……

微访谈

微言博议

微辩论

投票成功 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气
您已投过票 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气