关闭
新民网移动客户端点击或扫描下载
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 头条 > 正文

【闲话闲画】蟋蟀、蹔蛭和败鬼蹔

2013-11-20 16:48
来源:新民晚报        新民网编辑:田诗雍    作者:阿仁T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文图/阿仁

  秋风一起,就是斗蟋蟀个好辰光了。蟋蟀,上海闲话里称伊为蹔蛭。搿蹔蛭两个字讲讲便当,要能够写出来就是一门学问了。我虽然辣复旦读了中文系,但假使隔忙头里写出来搿两个字要我认,我举手投降,我读勿出、认勿得。蹔蛭,我是从《上海话大词典》里寻到个。要读出来,音同“暂吉”。现在上海个年轻人用上海闲话来发短信,流行个是音同就可以了。伊拉不讲究以词典里规范非常个字眼来书写。我是学习上海闲话个俗家弟子,我欣赏新流行。不过此地我还是写成蹔蛭,大家只要记得伊读出来为暂吉。

  辣老上海要去捉蹔蛭有交关好去处。公园、绿地里、冷僻个马路边,甚至小弄堂个角落里。我读书个磐石私立小学解放后改名为重庆南路第二小学。小学旁边有一块外国坟山。早就荒芜了,只剩了一个老伯伯来把门。一到秋天,阿拉搿班捣蛋鬼就翻墙进去捉蹔蛭了。老伯伯有兴致个辰光就来捉阿拉。大家一哄而散,逃到弄堂里去检阅战利品。雄的蹔蛭上海称为二尾子,雌个叫做三尾子。搿“尾”是读成“妹”个。要写出来,“枚”也可以。二尾子会斗,一副大牙咬牢对头,胜利了辣追杀中还振翅鸣叫。

  三尾子捉来了只是和二尾子做个伴、结结铃。蹔蛭生性好斗。伊一旦落败就万念俱断,再也不肯与人家来厮杀了。失败个蹔蛭,上海人叫伊为败鬼蹔。败鬼蹔个唯一出路就是送拨弄堂里低级别个小囡去养。败鬼蹔用冷水一激,再来个掼三掼——抛到空中,接牢后再抛,弄勿好又来了斗志。不过败鬼蹔马上又会露出马脚,稍一匹敌强者马上就会掉头逃窜。因此败鬼蹔又被称作为二先生。变成了二先生的蹔蛭会有生路个,小朋友会寻一片破砖乱瓦或者草地乱岗去放生伊,希望明年伊能生出一堆新个战士出来。

  旧时个上海滩上还有不少个蹔蛭市场。延安路、连云路口子旁个新城隍庙前就有一个。蹔蛭上品个是养辣陶制个圆盆里供顾客挑选。装辣三寸长个竹竿筒里个蹔蛭就算是统货了,价钿就便宜多了。只要侬运道好,统货里也会买到极品个好蹔蛭。伊个辰光最显贵个品种算是浙江杭州地区个蹔蛭,品相好、个头大、生性猛,俗称杭蹔。市场还有各式各样弄养蹔蛭个用品,从盆到缸、从捉虫用个网到打虫用个草,应有尽有。搿里是阿拉小辰光最欢喜去个地方。现在上海早已经捉不到好蹔蛭了。胃口好个朋友是驾了车奔到山东去捉蹔蛭个。外地比本地蹔凶得多。搿大概也应了俗话:“外来个和尚好念经。”哈哈。

点击图片分享到上海滩微博

扫一扫 关注微信“侬好上海”

新民网出品,学上海话,知上海事

回复文字 声音 听上海闲话

(新民网编辑:田诗雍)
今日热点

每天侪想听听上海闲话,聊聊上海城事,问问“阿里好吃好白相”……
关注新民网出品的微信账号“侬好上海”,小侬天天陪侬“茄山河”!

发布评论

评分:
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

查看网站地图

增值电信业务经营许可证(ICP):沪B2-20110022号 | 互联网新闻信息服务许可证:3112009001 | 信息网络传播视听节目许可证:0909381

广播电视节目制作经营许可证:(沪)字第536号 | 新民晚报官方网站 xinmin.cn ©2013  All rights reserved.

您还未登录
用户名:
密    码:
下次自动登录    找回密码
没有账号?    立即注册
新民网友:
评论成功

评论成功,谢谢参与!

点“看微博”查看您的上海滩微博

   

评论成功

评论成功,谢谢参与!