天平家园鹤翔航头朱家角古镇泗泾 今日九星宝山社区璀璨徐家汇定海家园科瑞物业湖南社区健康枫林今日虹梅今日练塘龙华社区曲阳社区庙行之声北站社区江桥报太平家园嘉兴天地美丽顾村和谐盈浦金泽报道康健社区走进广中
关闭
新民网移动客户端点击或扫描下载
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 头条 > 正文

【闲话闲画】甩水、浪头、掼浪头

2014-02-10 11:03
来源:新民晚报        新民网编辑:田诗雍    作者:阿仁T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文图/阿仁

  年夜头,两个娘舅拨外甥囡压岁钿,都是4位数个红包。外公讲:“比我老头子个派头还要结棍,伊拉真是一年比一年个甩水大!”上海闲话里个甩水,本意是讲鱼个尾巴。本帮菜里有特色个一只菜就是红烧甩水,用青鱼个尾巴切成几长条,以酱油、红糖、黄酒烧得浓油赤酱上桌。甩水引申开来,是指本事大、来头大。出手大方是本事大。还有是讲来头大个:“公司里今朝来了几个客户,阿拉总经理从来就呒没介毕恭毕敬个。看来伊拉几个人的的刮刮甩水老大个!”甩水大是老个上海闲话了。能够讲出搿句闲话个多半是六十开外个老上海了。

  年纪轻个朋友讲浪头大。浪头大开始个辰光是指一个人个气势。“新来个头头浪头大的来要吓煞人,开口闭口要烫平办公室里混腔势个人,吃勿消!”后来浪头大被大家借用到虚张声势、言而勿实个意思浪去了。“侬勿要看主任浪头瞎大,其实伊到年底拨大家个奖金也发勿出,一点浪花也呒得!”浪头大还被上海人引申为气派大、场面大、出手大。“小张要请老同学聚一次餐,酒水订到希尔顿,浪头大得要命哉!”

  浪头大还勿是极品。浪头大还勿希奇。最最能够超出人个想象力个是上海闲话里个掼浪头。侬想,海里江里河里个浪头拍上岸来,有朋友竟然可以拿浪头抓上来朝地上一掼、真可谓惊天动地、掷地有声了。浪头大还是虚个。掼浪头却是实个。举个例子:当年申花足球队放出空气讲要从欧洲请来阿内尔卡和德罗巴。大家讲申花浪头大。后来这两个宝货真个一前一后来到上海踢球了,大家只好惊叹:“申花老板迭一记浪头真个掼大了!几千万欧元个开销是真金白银,大家呒没闲话!”掼浪头要讲实力,要讲立升,要讲胆量。要是一介草民动勿动也来白相掼浪头,我劝侬省省。黄浦江里个浪头是后浪推前浪,一浪接一浪,一浪更比一浪高。侬一旦掼过一趟,扎过台型之后,侬还有后续手段?一掼再掼,啥人吃得消。

  甩水大、浪头大和掼浪头,多多少少含有一些讽刺人与挖苦人个意思辣里面个。上海闲话个比喻和比拟常常是带有黑色幽默个。搭上海人个攀谈,尤其是与老熟人、老朋友搭讪是要竖起子耳朵好好惦惦其中个分量个。一勿当心,就会拿人家吃吃侬豆腐个闲话当成功了补药来吃。上海人是乐天派。上海人欢喜寻开心。就是拨人家寻了一趟开心也勿动气个,才是有肚量个上海人。

侬好上海由新民网出品
微信号:helloshanghai2013
大城小事,第一辰光微信阿拉
扫一扫,关注有惊喜!
小侬等你来报道!

(新民网编辑:田诗雍)
今日热点

发布评论

评分:
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

查看网站地图

增值电信业务经营许可证(ICP):沪B2-20110022号 | 互联网新闻信息服务许可证:3112009001 | 信息网络传播视听节目许可证:0909381

广播电视节目制作经营许可证:(沪)字第536号 | 新民晚报官方网站 xinmin.cn ©2013  All rights reserved.

您还未登录
用户名:
密    码:
下次自动登录    找回密码
没有账号?    立即注册
新民网友:
评论成功

评论成功,谢谢参与!

点“看微博”查看您的上海滩微博

   

评论成功

评论成功,谢谢参与!