天平家园鹤翔航头朱家角古镇泗泾 今日九星宝山社区璀璨徐家汇定海家园科瑞物业湖南社区健康枫林今日虹梅今日练塘龙华社区曲阳社区庙行之声北站社区江桥报太平家园嘉兴天地美丽顾村和谐盈浦金泽报道康健社区走进广中
关闭
新民网移动客户端点击或扫描下载
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 头条 > 正文

【闲话闲画】瘪的生司、瘪三种种

2014-03-03 11:45
来源:新民晚报        新民网编辑:田诗雍    作者:阿仁T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文图/阿仁

  小区里个张家老伯伯因为旧年一记头升格为爷爷和外公,新年里拨孙子和外孙囡个第一趟压岁钿就手面大了交关。加上亲眷朋友之间一走动,“红色罚款”搞落也勿少。张老伯伯天天呼个香烟、顿顿扳个老酒档子就只好跌价了。伊笑嘻嘻个为自家解嘲:“新年新势里掼足派头,开心是开心过了,就是搿几天里瘪的生司,只得等下个号头发工钿哉!”上海闲话里洋泾浜英语勿勿少少,瘪的生司就是其中之一。瘪的生司是英文pettycents个谐音,身浪连一只铜板都呒没,身无分文。瘪的生司是一句有近百把年个年龄个老上海闲话。现在能够讲出来、听得懂个朋友至少也要有五、六十岁以上。再后生一点个朋友上海闲话个“工龄”勿够,搞勿清爽个。

  由瘪的生司里个“瘪”就引申出了上海闲话里“瘪三”个讲法。搿是否权威,有待沪语专家来细细考证。瘪三,乞丐是也。也泛指马路浪面黄饥瘦、衣衫褴褛、无业可从个流浪者。还有研究者讲:“瘪三者,肚皮瘪、口袋瘪、烟袋瘪。”总之,囊空如洗了,生计无着了,就会辣评职称里成为上海滩瘪三了。旧上海多有流落辣街头巷尾个白俄流亡者,老上海人就称其为罗宋瘪三。逃荒到上海来个外乡人以拾垃圾为生,就被斥之为垃圾瘪三。还有拨人家称之为洋装瘪三个一族。因为家境贫寒,只有一套西装、从大热天穿到了大冷天个穷酸者就被指为洋装瘪三了。瘪三是骂人闲话。年纪小个,小瘪三。年纪大个,老瘪三。十里洋场个势利,由此可见一斑。

  与其他地域个方言一样,骂人闲话常常会变成功一种表示亲热个称呼。写字间里,某人迟到了,同事见了讲:“侬迭只瘪三又睏觉睏过头了!”此时个瘪三,相当于北方闲话里个家伙。辣家庭里向,老长辈欢喜小小囡,会讲:“勿要看阿毛平常呆勃勃,伊迭只小瘪三读书老聪明个,学堂里、弄堂里伊个功课最好!”上海人小辰光都有做小瘪三个经历。拨大人差来差去,泡开水、拷酱油、买香烟个生活就算是屋里向个小瘪三个打工内容。过好新年,屋里向个小瘪三就三勿瘪了:肚皮勿瘪、袋袋勿瘪、藏压岁钿个皮夹子也勿瘪了。

  时光流逝、时代变迁,上海闲话里一些骂人个闲话也悄悄个消失了。现在个上海辣马路浪、小区里已经很少见到有人打相打、吵相骂了。瘪三搿样个骂山门闲话生命力无几了。以后再来议论瘪三一说,真要归到旧上海个掌故里去了。

侬好上海由新民网出品
微信号:helloshanghai2013
大城小事,第一辰光微信阿拉
扫一扫,关注有惊喜!
小侬等你来报道!

(新民网编辑:田诗雍)
今日热点

发布评论

评分:
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

查看网站地图

增值电信业务经营许可证(ICP):沪B2-20110022号 | 互联网新闻信息服务许可证:3112009001 | 信息网络传播视听节目许可证:0909381

广播电视节目制作经营许可证:(沪)字第536号 | 新民晚报官方网站 xinmin.cn ©2013  All rights reserved.

您还未登录
用户名:
密    码:
下次自动登录    找回密码
没有账号?    立即注册
新民网友:
评论成功

评论成功,谢谢参与!

点“看微博”查看您的上海滩微博

   

评论成功

评论成功,谢谢参与!