天平家园 鹤翔航头 朱家角 古镇泗泾 今日九星 宝山社区 璀璨徐家汇 定海家园 科瑞物业 湖南社区 健康枫林 今日虹梅 今日练塘 龙华社区 曲阳社区 庙行之声 北站社区 江桥报 太平家园 嘉兴天地 美丽顾村 和谐盈浦 金泽报道 康健社区 走进广中 川北印象 重固家园 今日佘山 永丰社情 友谊社区 今日张江
关闭
新民网移动客户端点击或扫描下载
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 头条 > 正文

【闲话闲画】行头、皮子、大小打扮

2014-11-20 12:53
来源:新民晚报        新民网编辑:田诗雍    作者:阿仁T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文图/阿仁

  天气一点一点冷起来了。秋冬之交与春夏之交一样,又到了“乱穿衣”个辰光。上海人讲乱穿衣意思是到了搿个季节,随便啥个衣裳都可以穿着,百无禁忌。天热起来,侬还是裹得严严实实。天冷起来,侬还是短衫打扮。只要侬受得了热、耐得牢冻,穿者随意。外国人还要结棍。我大热天辣巴黎见到过穿了裘皮大衣出来兜风个时髦女郎。我大冷天辣东京见到过套了个T恤衫上街散步个中年先生。功夫勿是一点点。上海人是蛮重衣着打扮个。老话讲:吃辣广州,穿辣上海。一点勿错。上海闲话把服装称作为行头。行头原来是梨园个行话,指个是上台唱戏穿个戏服。看来老上海人把出门上街看成是登台演出一般,凡是时髦时新个衣裳就讲成为行头了。“今朝单位里要开大会,领导还要我上台发言。换一套大方清爽点个行头去上班。”“明朝去吃外甥囡个喜酒,西装快点烫一烫。行头挺刮,勿好坍台。”旧上海还要势利,坐写台间必须洋装洋裤皮鞋。家境其实很寒酸,但行头还是合潮流。上海人戏称“西装瘪三”,是也。形容搿种样个朋友,上海人还有一句更促掐闲话,叫“勿怕屋里火烧,就怕路上跌跤”。一家一当,全辣一身行头里了。

  早几十年,上海闲话个“行头”一度变为“皮子”。皮子是有点切口个性质,但也是风行一度。“喔哟,老王侬一身名牌,皮子瞎挺!”“勿要看小李子三日两头翻行头、换皮子,其实伊是脱底棺材,外头背了一身债!”不过上了点年纪个老上海人是勿作兴讲皮子长皮子短个,此言一出,是要失风度、跌身价个。

  上海个女士、女生假使浓妆艳抹、打扮入时,就会被称作为大打扮了。有能力来大打扮个当然是大人家太太、小姐。一般个小康人家走出来个女人容貌略作修饰,衣着虽简朴但入眼,那就称之为小打扮了。依老上海个评分标准来衡量,现在上海滩上,哪怕是地铁站里女生多多少少都是大打扮了。头发是染过做过个,面孔是拍过粉个,口红是抹过个,眉毛是画过个。连眼睫毛也是假个,只是有个假得太过份了,像眼睛上安装了两把大蒲扇,一上一下扇出风来。更煞勃个是超级打扮也上市了,可以把一个东施化妆为一个西施。因此凡有被传媒被网络称为“美女”个,多半只是寻常容貌,为之围观个只是上当。比超级打扮更利害个是拼命打扮。拼命打扮是去美容院动刀动枪整容了。去韩国勿问青红皂白就整容个真是拼命娘子。讲句上海闲话来感叹:“呒没闲话哉!”

新民晚报官方微信
微信号:xmwb1929
有用、有益、有趣

新民网茶馆由新民网出品
微信号:newteahouse
无节操、有道理
最麻辣,最有趣的时事脱口秀!
你今天脑补了吗?

新民网事由新民网出品
微信号:xinminwangshi
突发事、新鲜事、有趣事
感人事、烦心事等你来爆料!
扫一扫,关注有礼!

侬好上海由新民网出品
微信号:helloshanghai2013
吃喝玩乐、上海故事、同城活动
每天热爱上海多一点
加入小侬家族就对啦!

(新民网编辑:田诗雍)
今日热点

发布评论

评分:
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

查看网站地图

您还未登录
用户名:
密    码:
下次自动登录    找回密码
没有账号?    立即注册
新民网友:
评论成功

评论成功,谢谢参与!

点“看微博”查看您的上海滩微博

   

评论成功

评论成功,谢谢参与!