天平家园 鹤翔航头 朱家角 古镇泗泾 今日九星 宝山社区 璀璨徐家汇 定海家园 科瑞物业 湖南社区 健康枫林 今日虹梅 今日练塘 龙华社区 曲阳社区 庙行之声 北站社区 江桥报 太平家园 嘉兴天地 美丽顾村 和谐盈浦 金泽报道 康健社区 走进广中 川北印象 重固家园 今日佘山 永丰社情 友谊社区 今日张江
关闭
新民网移动客户端点击或扫描下载
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 头条 > 正文

【闲话闲画】老奎、老鬼、老茄

2014-12-08 11:14
来源:新民晚报        新民网编辑:田诗雍    作者:阿仁T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文图/阿仁

  外地朋友听勿懂个上海闲话里有一句:“老奎。”《上海话大词典》里个解释为:“老奎,自大,得意,摆老资格。”上海人一道茄山河,常常是有人出来摆老奎个。“讲到去法国白相,我老奎一记。巴黎铁塔、凯旋门、香榭丽舍大道、罗浮宫、圣母院、塞纳河。我熟透熟透。我去过三四趟了!”老奎用辣自家头上,可以算作褒义词。老奎也常常用辣贬低人家个。“侬奎点啥?法国当中个里昂、南面个马赛、西面个诺曼底,侬去过?讲拨侬听,我上个号头刚刚从伊面兜过一圈!”拨周围朋友讲成“奎劲十足”、“瞎奎八奎”、“奎头势勿得了”,葛末搿位先生或者女士一定是勿计场合个目空一切者。摆奎摆谱要看清人头。要好朋友、出窠兄弟面前可以奎一点,跑到长辈、上司面前就千万勿要摆出奎劲了。切记切记。老奎的奎字,我以为也可以写成“魁”。魁,《新华大字典》释义为“居第一位的;为首的。”我在此只是抛砖引玉,呒没一点冒充老奎个意思。见笑是也。

  上海人称经验丰富者、老资格者为“老鬼”。“吃大闸蟹我老鬼了。蟹肉全部吃清爽,蟹壳还可以搭出一只蟹来!”“侬去搭老宁波搓麻将是寻棺材睏!伊学生意辰光就天天陪老板娘打牌了。牌龄超过侬年龄!”老鬼虽然有老奎个一点意思,但还是谦虚多了。勿敢称神,老神;不敢称仙,老仙;只敢称鬼,老鬼。要提醒上海闲话初入门者一句:老鬼个鬼勿能读成鬼子进村个“鬼”,而是要读成“居”。读对了,方显得侬对讲上海闲话也老鬼了。上海人还会讲出“老鬼三”。老鬼三是指人。搿个老鬼三,伊个老鬼三,内中是有贬义意思个。老鬼三还用来指勿方便讲明白个事物。“房间里有啥个老鬼三,自家去看!”“后弄堂里半夜里好像有老鬼三常常出来,吓煞人!”

  上海个小囡、后辈假使老奎起来,上海闲话称为“老茄”。人小冒充人大,老茄。勿懂装作全懂,老茄。以弱示强,以强逞强,都是老茄。“小外孙口气大?老茄三千!”“小鬼头还要骂人?再老茄请侬吃头塔!”所以老茄有辰光会受表扬,老茄有辰光会吃进排头。老茄与老奎一样,勿是随随便便就可以拿出来卖弄一记个。老底仔上海滩上老奎、老茄、老鬼个脚色交交关关。讲句形容个闲话:上海个人民广场都立勿进、装勿下。现在新上海了,上海人谦虚了,上海人好学了。经常还碰得到一碰两碰就老奎、老茄起来个上海人吗?外地朋友,侬讲呢?

新民晚报官方微信
微信号:xmwb1929
有用、有益、有趣

新民网茶馆由新民网出品
微信号:newteahouse
无节操、有道理
最麻辣,最有趣的时事脱口秀!
你今天脑补了吗?

新民网事由新民网出品
微信号:xinminwangshi
突发事、新鲜事、有趣事
感人事、烦心事等你来爆料!
扫一扫,关注有礼!

侬好上海由新民网出品
微信号:helloshanghai2013
吃喝玩乐、上海故事、同城活动
每天热爱上海多一点
加入小侬家族就对啦!

(新民网编辑:田诗雍)
今日热点

发布评论

评分:
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

查看网站地图

您还未登录
用户名:
密    码:
下次自动登录    找回密码
没有账号?    立即注册
新民网友:
评论成功

评论成功,谢谢参与!

点“看微博”查看您的上海滩微博

   

评论成功

评论成功,谢谢参与!