今日空气质量  
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 灶披间 > 正文

过年吃眼啥

2013-01-24 10:09
来源:新民晚报         新民网编辑:田诗雍    作者:邢静 T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文/邢静(80后青年作者)

  春节是一年当中顶大个节日,现在勿管是西餐中餐,想吃啥就吃啥。葛末老底子上海人过年个辰光,是吃眼啥个呢?

  到仔大年夜,一家门要围辣一道吃年夜饭,搿是中国人一年当中顶顶重要个一顿饭。年夜饭浪向总归是要有鱼个,讨只口彩“年年有余”;老底子家家年夜饭侪要 有酱茄子【落苏】,为个是“落”谐音“乐”,葛咾酱落苏也叫“安乐菜”;上海搭仔附近个地方,过年是勿吃饺子个,家家户户是吃用糯米粉做个年糕。“糕”, 谐音“高”,高升、高兴、高寿侪是高,葛咾过年吃年糕也变成新年吉祥食品。除脱平常仔个年糕,还要做一种样子像元宝个年糕,名字叫“年元宝”,亲眷朋友互 相馈赠,招财进宝讨口彩,堆盘“元宝”好过年。上海人过年还欢喜吃茨菰、老菱、芋艿、地栗。迭只风俗是老底子祭灶王老爷个辰光留下来个了,灶王爷每年正月 前头升天向玉皇大帝汇报人间善恶,人人侪顶好伊报喜勿报忧,吃了前头四样物事,伊去汇报个辰光只讲茨菰(是个)、老菱(老灵)、芋艿(唔呐)、地(甜)栗 就来事了。神仙凡人,皆大欢喜。

  讲到祭祀用品,还有一样物事勿能勿讲。老早江南一带有腊月祭山神个习俗,祭山神用猪头,所以家家户户会得辣辣腊月里向腌咸猪头,祭山神以后过节个辰光吃。咸猪头也 有讲究,要挑猪头上布满皱纹像“寿”一样个“寿字猪头”。初一早浪向要拜祖宗,三样物事定规要有:全鱼、全鸡、搭仔一只猪头,统称“猪头三牲”。现在祭祀 个习惯拨当仔封建迷信破“四旧”破脱仔交关年数了,猪头咾啥上海人过年个辰光也勿大去吃了。倒是留下来两个骂山门辰光经常听到个词语:“寿头”———“寿 字猪头”个简称;“猪头三”,特为省脱末脚一个字,迭句骂人闲话个本义:“牲”,也就是讲伊勿是人。不过现在人对搿两个词语是来源过年个食品,已经搞勿清 楚了、搿个,也好像也有眼“寿头”。

(新民网编辑:田诗雍) 
今日热点

发布评论

评分:
1 2 3 4 5
 / 0 人已评
>>已有20条评论

您还能输入140

同时转发到上海滩微博
  • 数据加载中……

微访谈

微言博议

微辩论

投票成功 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气
您已投过票 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气