天平家园鹤翔航头朱家角古镇泗泾 今日九星宝山社区璀璨徐家汇定海家园科瑞物业湖南社区健康枫林今日虹梅今日练塘龙华社区曲阳社区庙行之声北站社区江桥报太平家园嘉兴天地美丽顾村和谐盈浦金泽报道康健社区走进广中
关闭
新民网移动客户端点击或扫描下载
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 沪语天地 > 正文

商业用语生活化——上海话前世今生之六

2014-02-10 10:43
来源:新民晚报        新民网编辑:田诗雍    作者:钱乃荣T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  上海社会迅速从农业手工业社会走出,到20世纪一二十年代已经成为邪气成熟个商业社会,整套个商业金融业词语从上海话当中诞生。譬如现代纺织企业辣辣上海登场,一本《纺织工场——技术用上海语》1925年辣上海出版,里向就收集了1396个上海话纺织厂里行业用词,还有各个车间里向个常用语句316句。

  商务活动频繁,再加上海人个活跃思维,使得交关原来辣商业范围里向用个词语扩散到百姓个生活里去,成为百姓嘴边个常用语。

  先看从买卖当中跑出来个词语,上海人拿“买卖”两个字融化到事理人情当中去。像“卖相”就是由商品个外表讲到人个外貌,“卖样”就引申到拿物事出来炫耀拨人看。有意拨人好处,叫“卖人情”,承认对方个长处表示服从讲“买账”。假装精通,实际弄虚头骗人,叫“卖野人头”;“卖狗皮膏药”走出地摊形容自我吹嘘、弄虚作假。

  “做生意”个词语也蔓延到生活浪向。“掂斤两”原来是估估货物个轻重,后来上海人用到试探估计对方个实力搭作用当中去;“讲斤头”从一斤一斤讨价还价里跑出来,变成谈条件各勿相让或者高低攀比个代名词。“抢生意”,引申到抢事体做个意思;“兜生意”,扩义成推介;“放生意”,用到辣江湖浪设圈套。上海人拿看勿入眼勿像闲话个行为,侪斥责为“勿是生意经”,表示坚决勿答应或者勿妙了个意思,也叫“勿是生意经”。

  交易里讨价还价也有新个意义。“有还价”,蔓延到有商量余地或者有条件需议;“呒没还价”,就是一口承诺个意思。“肮三(源自onsale)”从大跌价引申到形容令人失望勿快,或者指人勿正派。某人思想勿合时尚,讲伊“勿领市面”。“塌便宜”、“揩油”转到轻佻打人或抚摸女人敏感部位个侮辱行为。怪罪对方呒没听清自家个话,讲伊“耳朵打八折”;打你一个耳光,讲“拨侬一只五分头”。

  “票据”是商业交易个单据,也引申到生活当中去。“打回票”,现在用到人或者物事拨人家退回个意思;“打包票”原来指写了一张保证成功个单据,现在泛指一种保证,有包辣自家身浪个意思。“空头支票”、“远期支票”,侪可以指勿能够兑现个虚空允诺。

  “算账”也翻新到日常交际浪去。像“倒扳账”,用来讲事体完结以后又重新翻出来再搭伊搞;“翻老账”是拿过去个体再【tou,抖搂】出来;“勿关账”成了不管个意思。对人告事体勿服气或者勿拨面子,常常讲“勿买侬个账!”事体做糟糕了,头绪理勿清,称“一笔糊涂账”。

  再看商店,“装门面”,后来引申为人摆出一副老来三个样子,假痴假呆装得像煞有介事个样子。“上台面”原来指商品放到台面浪来要像样,后来可指人个举止言行落落大方。

侬好上海由新民网出品
微信号:helloshanghai2013
大城小事,第一辰光微信阿拉
扫一扫,关注有惊喜!
小侬等你来报道!

(新民网编辑:田诗雍)
今日热点

发布评论

评分:
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

查看网站地图

增值电信业务经营许可证(ICP):沪B2-20110022号 | 互联网新闻信息服务许可证:3112009001 | 信息网络传播视听节目许可证:0909381

广播电视节目制作经营许可证:(沪)字第536号 | 新民晚报官方网站 xinmin.cn ©2013  All rights reserved.

您还未登录
用户名:
密    码:
下次自动登录    找回密码
没有账号?    立即注册
新民网友:
评论成功

评论成功,谢谢参与!

点“看微博”查看您的上海滩微博

   

评论成功

评论成功,谢谢参与!