天平家园 鹤翔航头 朱家角 古镇泗泾 今日九星 宝山社区 璀璨徐家汇 定海家园 科瑞物业 湖南社区 健康枫林 今日虹梅 今日练塘 龙华社区 曲阳社区 庙行之声 北站社区 江桥报 太平家园 嘉兴天地 美丽顾村 和谐盈浦 金泽报道 康健社区 走进广中 川北印象 重固家园 今日佘山 永丰社情 友谊社区 今日张江
关闭
新民网移动客户端点击或扫描下载
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 沪语天地 > 正文

啥体要帮忙“揿鼻梁”?

2014-12-08 11:18
来源:新民晚报        新民网编辑:田诗雍    作者:宗为T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文/宗为

  七里缠辣八里,当一个人来到一座新城市,听勿懂当地方言,日常生活工作中常常容易弄出搿能伊能个笑话、误会。第二届主持人沪语大赛初赛第一二场秋深、贺梁两位选手辣自我展示环节讲故事,勿约而同讲到了迭种情况。

  秋深个一位同事是新上海人,有次辣大商场购物乘电梯,因为伊立辣按键位置,后进个一位本地人对伊讲:“请帮忙揿一下B2”,伊个第一反应是“莫名其妙!要我帮忙揿鼻梁干嘛?”本地人看看呒没反应,心想举手之劳个事体也勿肯,乃末稍提声调再一次要求:“揿一揿B2呀!”口气里带了勿满。秋深同事一下子火气上来:“有毛病啊?没事找人帮你揿鼻梁干嘛呀!”幸亏本地人意识到了,自家揿了B2,并解释了,而秋深同事也明白搿实在是呒没听懂误会了,才避免了一场险险乎酿出个冲突。而贺梁个新上海人朋友有次乘电梯,遇一本地女青年对伊讲“请帮我六楼揿揿好伐”,伊理解成了“请和我搂搂亲亲好吗”,心想上海小姑娘哪能介开放。直到脱本地同事讲了,才弄清爽哪能桩事体。两人讲个侪正好是坐电梯。勿懂沪语,乘乘电梯就闹出两个误会,其他方方面面误会加起来一定还要多唻。所以,秋深讲,勿讲大道理,为了自家生活个方便,新上海人也一定要努力去听懂沪语,去学讲上海话。

  不过,一只碗勿响,我迭搭也要讲,造成误会,作为另一方个搿些上海本地人也是有责任个,所以也要吃五十大板。现在人都受过普通话教育,新上海人已占一半个情况下,本地人有时辣公共场合恐怕还是先要用普通话开开道个,当了解了可以用沪语沟通时再讲也勿迟。沪语、本地文化个传承保护是到了刻勿容缓个地步,但该要用普通话交流还得用,沪语个保护也勿推扳搿一眼眼,大家讲对伐?

新民晚报官方微信
微信号:xmwb1929
有用、有益、有趣

新民网茶馆由新民网出品
微信号:newteahouse
无节操、有道理
最麻辣,最有趣的时事脱口秀!
你今天脑补了吗?

新民网事由新民网出品
微信号:xinminwangshi
突发事、新鲜事、有趣事
感人事、烦心事等你来爆料!
扫一扫,关注有礼!

侬好上海由新民网出品
微信号:helloshanghai2013
吃喝玩乐、上海故事、同城活动
每天热爱上海多一点
加入小侬家族就对啦!

(新民网编辑:田诗雍)
今日热点

发布评论

评分:
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

查看网站地图

您还未登录
用户名:
密    码:
下次自动登录    找回密码
没有账号?    立即注册
新民网友:
评论成功

评论成功,谢谢参与!

点“看微博”查看您的上海滩微博

   

评论成功

评论成功,谢谢参与!