今日空气质量  
天平家园 鹤翔航头 朱家角 古镇泗泾 今日九星 宝山社区 璀璨徐家汇 定海家园 科瑞物业 湖南社区 健康枫林 今日红梅 今日练塘 龙华社区 曲阳社区 庙行之声 北站社区 江桥报 太平家园 嘉兴天地
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 沪语听听看 > 正文

当年卖瓜是大事体

2013-07-15 10:02
来源:新民晚报          新民网编辑:田诗雍     T | T 字号: 打印 参与评论(0)


  文/郑自华

  配音/丁婷婷

  天气老老热了,水果店里,马路边浪个地摊,侪是西瓜,牌子浪写个侪是上海名牌西瓜“8424”。夜里乘风凉个辰光,居民笃笃定定拣西瓜,随买随吃,交关方便。老早吃西瓜个尴尬日脚已消失得呒没踪影了。

  上个世纪80年代初期,还是计划经济。对居民来讲,天热要吃一眼西瓜邪气勿容易,其实,搿个辰光卖西瓜更加勿容易。埃个辰光,我辣拉一家食品店当小头头,管百把人。辣拉西瓜上市一个号头【月】前,上级公司就开始布置,要打好西瓜战役。讲西瓜战役,搿搭呒没任何夸大个意思。辣每年西瓜供应季节,果品商店、食品商店就紧急动员起来了。员工个休息全部取消,一半员工负责日常营业,一半员工负责西瓜供应。商店个格局早就做了调整,柜台进行了合并,腾出一半店堂间摆西瓜。西瓜供应是一项政治任务,要保证居民吃到、吃好西瓜。因此,团支部早就做了动员,青年突击小组也成立了起来。一些小青年特别能战斗,吃辣店里,睡辣店里,几个礼拜勿回去。有眼家长勿放心,就偷偷摸摸跑到店外头,看看自家个小囡。

  伊个辰光个西瓜凭小菜卡供应,5个人算大户,5个人以下算小户。大户供应30斤,小户20斤,小菜卡由营业员当场剪角。送西瓜个车子还呒没到,店门口就有人排起长长个队伍,住辣商店附近个居民老早就摸透商店进货规律。勿过,发寒热38度以上、凭病历卡可以勿要排队,优先照顾购买一只西瓜。稀奇个是,伊个辰光,从来呒没发生过病历卡造假、冒充个现象。搿个辰光西瓜好坏勿稳定,质量勿大灵光个,卖起来就老吃力。农民伯伯辛辛苦苦种出来,又勿好随随便便浪费,总要想想办法,乃末,熟手【业务尖子】就派用场了。熟手就是有水平,拣了一只西瓜,用刀尖挑出一只三角,红颜色个瓜瓤让消费者看得老开心,再让消费者尝一口三角瓜瓤,板定是老甜个,熟手顺便再拣几只,凑满可以规定购买个分量,或者超过规定分量,让消费者多买一只西瓜,并再三关照迭只先吃,迭只后吃。居民碰到迭种营业员,蛮捂抖【开心】。熟手还辣拉西瓜浪做记号,劈如辣拉某个部位削脱一块皮,以防将勿是本店个瓜拿来调。由于西瓜质量勿稳定,吵相骂是经常发生个。卖瓜最麻烦个是熟与不熟,有眼西瓜瓜瓤是红个,但是不甜;有眼有甜度,瓜瓤、瓜子是白个。西瓜个甜度又呒没办法可以测量,西瓜又勿是机器加工个。为西瓜是勿是熟、几分熟而争论勿休,天天要面对几百个顾客讲同样个闲话,营业员真勿好做,营业员勿可以顶撞顾客。店堂间热得像火炉,几只电风扇又呒没办法将大家个火气压下去,为了勿影响做生意,我就出面当老娘舅,将顾客请到边浪,端一杯冷开水,用冷毛巾揩一把面孔,再好好叫讲道理,最后退眼钞票,或者是再送一只小西瓜,算是解决问题。

  整个西瓜战役有两个多号头。西瓜战役结束以后,每个人辣拉写小结个辰光,侪会出现迭能介个闲话:“虽然嗓子哑了,皮晒黑了,人变瘦了,可是,阿拉个心更红了。”现在看来,迭种说法有点夸张,但是蛮有道理!

本文因配音关系略作改动

(新民网编辑:田诗雍) 
今日热点

发布评论

评分:
1 2 3 4 5
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

  • 数据加载中……

微访谈

微言博议

微辩论

投票成功 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气
您已投过票 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气