今日空气质量  
天平家园 鹤翔航头 朱家角 古镇泗泾 今日九星 宝山社区 璀璨徐家汇 定海家园 科瑞物业 湖南社区 健康枫林 今日虹梅 今日练塘 龙华社区 曲阳社区 庙行之声 北站社区 江桥报 太平家园 嘉兴天地 美丽顾村 和谐盈浦 金泽报道 康健社区
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 弄堂茄山河 > 正文

又是同学,又是邻居

2013-11-11 17:52
来源:新民晚报          新民网编辑:田诗雍    作者:任丽青 T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文/任丽青

  老早仔阿拉读中小学个辰光,班级里向有交关小朋友跟我又是同学,又是邻居,搿种关系对我个生活带来勿少好处。譬方讲要到学堂去读书,一路上有道伴,一两站个路程讲讲笑笑、勾肩搭背,勿知勿觉一歇歇就到了。只有个别同学呒没邻居做道伴,路浪向总归蛮寂寞个。搿辰光爷娘一般侪是双职工,根本勿可能接送子女去读书。有邻居做同学,放学以后也老开心个。阿拉可以跳橡皮筋、跳房子、捉迷藏咾啥。下半天三四点钟一直到吃夜饭,弄堂里男小囡女小囡一帮子,闹猛得勿得了。从小学毕业开始,我跟同学阿萍个关系除了邻居又多了一层,就是侪要相帮对方做家务。搿辰光装煤气个家庭特别少,大多数人屋里向要烧煤饼、煤球。阿拉两家人家买煤饼迭桩事体就变成阿拉两个长女个任务了。煤球店倒勿远,就辣马路斜对过。每趟买煤饼我总归搭仔阿萍一道去,付好钞票要拿煤球卡押辣店里,再借一副煤饼担子。煤饼担子上要摆三四格煤饼,每一格里有廿只煤饼,每只煤饼有一斤三四两。阿拉两个小姑娘抬起搿副煤饼担子少讲讲有一百斤出头。到了屋里向,还要拿煤饼仔仔细细码好,两个人再抬起空担子到店里讨回自家个煤球卡。假使讲有一段辰光生活开销比较紧张,还会买煤灰回来做煤饼,好节省几角洋钿。也是我跟阿萍一道到煤球店,拿煤球卡押辣店里,借一只桶跟一只煤饼模子,两个人就抬一桶煤灰回去。一桶煤灰是50斤,要跑两趟,一共一百斤。煤灰抬回来就倒辣弄堂里,加一定比例个水,用模子加榔头就可以做出煤饼。买煤灰一定要拣好天气,落雨是勿来三个。借模子是一个钟头一分洋钿,所以做煤饼动作要快。一开始阿拉屋里是阿奶做,后来是我做,速度也越来越快了。煤饼做好要用铅桶拎到灶批间码好,最后也要到煤球店去还煤灰桶跟模子,付好借模子个租金以后拿回煤球卡。

  搿种日脚现在想想真是麻烦得勿得了,居然也过过来了。正是搿种日脚加深了同学之间个感情,生活上个磨炼往往使阿拉搿一代人更容易变成好朋友。几十年过去了,大学同学之间个事体交关已经忘记了,但是,中学同学之间发生个故事倒记得清清爽爽。苦日脚虽然终于结束了,但是,美好个回忆勿会褪脱。再看看眼前,家家侪是独门独户,邻居关系似有似无,同学相处也成了一道难题,怀旧个感情也更加浓了。

点击图片分享到上海滩微博

扫一扫 关注微信“侬好上海”

新民网出品,学上海话,知上海事

回复文字 声音 听上海闲话

(新民网编辑:田诗雍) 
今日热点

发布评论

评分:
1 2 3 4 5
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

  • 数据加载中……

微访谈

微言博议

微辩论

投票成功 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气
您已投过票 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气