今日空气质量  
天平家园 鹤翔航头 朱家角 古镇泗泾 今日九星 宝山社区 璀璨徐家汇 定海家园 科瑞物业 湖南社区 健康枫林 今日虹梅 今日练塘 龙华社区 曲阳社区 庙行之声 北站社区 江桥报 太平家园 嘉兴天地 美丽顾村 和谐盈浦 金泽报道
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 头条 > 正文

【闲话闲画】大米、秈米、洋秈米

2013-09-23 09:43
来源:新民晚报          新民网编辑:田诗雍    作者:阿仁 T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文图/阿仁

  老上海米店勿少。我老早住辣建国东路嘉庆坊,弄堂口右面第一家就是一爿米店。旧上海个米店侪是私人老板。50年代公私合营之后,米店个旧店名就揩脱了,米店就变成了卢湾区第几第几个粮店了。原来米店个老板姓朱,朱老板。合营以后,朱老板变成朱同志、朱师傅,做了粮店里一个普普通通个职工。

  米店变成粮店,但卖个还是米、面、五谷、杂粮。米个品种有大米、秈米、糯米。上海人一般侪吃大米。后来自然灾害弄得粮食供应紧张起来,开始用粮票了,买米吃饭就必须斤斤计较了。从伊个辰光起上海人开始吃秈米了。秈米其实也是水稻个一种,烧出米饭来比勿过大米搿能有糯性和粘性。但秈米胀性要胜过大米,秈米个价钿又要比大米便宜一点,所以上海人屋里向大人、小人多个家庭就勿舍得顿顿吃大米了,为了吃得更加饱一点,大家吃秈米。后来又出来了新品种个秈米,胀性更大,据说是从外国引进来个,由此大家就称伊为洋秈米。洋秈米,胀性大。上海人欢喜对人家起绰号,凡有夸夸其谈个朋友就称伊为“洋秈米”。当然,迭位常常吹牛皮个朋友正好姓杨,姓羊就更贴切了。

  粮店里个面粉有精白面粉和黑面粉。黑面粉其实勿是黑颜色,只是比精白面粉黄了一点,粗了一眼。后来我辣上海面粉厂做过工人,才弄懂黑面粉只是比精白面粉少轧了一个程序。黑面粉要比白面粉个营养价值更加丰富。但上海人喜欢吃精白面粉。就是要买面条回去下面吃,也要首挑精白切面。记得伊个辰光精白面条价钿是两角壹分一斤。黑面粉做个切面是一斤壹角柒分。我总是去粮店买三两切面,五分洋钿。粮店里个伙计一边为我称切面,一边总记得要嘲嘲我:“小赤佬算盘精来,每顿中饭、夜饭要揩阿拉粮店个油!”三两切面应该是五分一厘。我确确实实揩了伊拉一厘铜钿个便宜。当时我才廿几岁,辣崇明岛浪坌田,人穷志短啊。

  粮店里还有赤豆、绿豆、黄豆、红米、六谷粉之类个杂粮可以买。六谷粉是上海人个叫法,实在就是玉米粉。六谷粉和辣面粉里做馒头、花卷,也只是为了节约点粮票、钞票。上世纪60年代上海个粮店还常常供应山芋。上海人家烧一大锅子个山芋汤,放点糖精片,也算是屋里向老老少少个一道点心了。塞饱肚皮为上。

  上海滩浪个大大小小粮店啥个辰光开始消失个,记勿清爽了。现在买米买面粉买面条,大小超市有,小菜场有,连日夜开门个便利店里也有。吃饭、吃面辣今朝早就勿是问题哉。

(新民网编辑:田诗雍) 
今日热点
更多关于

大米

秈米

洋秈米

的新闻

发布评论

评分:
1 2 3 4 5
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

  • 数据加载中……

微访谈

微言博议

微辩论

投票成功 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气
您已投过票 “做民调 赢大奖”转盘抽奖 科沃斯地宝、交通卡、面包机、数码礼包、象印保温瓶等百份奖品等你拿 去试试手气