天平家园鹤翔航头朱家角古镇泗泾 今日九星宝山社区璀璨徐家汇定海家园科瑞物业湖南社区健康枫林今日虹梅今日练塘龙华社区曲阳社区庙行之声北站社区江桥报太平家园嘉兴天地美丽顾村和谐盈浦金泽报道康健社区走进广中
关闭
新民网移动客户端点击或扫描下载
您现在的位置:首页 > 上海闲话 > 侬讲伊讲 > 正文

“掼浪头”

2013-12-23 13:18
来源:新民晚报        新民网编辑:田诗雍    作者:张力平T | T 字号: 打印 参与评论(0)

  文/张力平

  上海闲话中个“掼浪头”最早是江湖黑话,两人起了争执,首先就是“对掼浪头”,纷纷说自己认识搿个,熟悉伊个,其实一个也叫勿应,搿就是“掼浪头”,后来逐渐传到民间,成了“吹牛皮”、“说大话”、“穷摆谱”个代名词,指个就是骗了自己又让对方产生呕吐反应个伊种言过其实、虚张声势个说话方式。“上海闲话”中与之近义个,还有一个词,叫“豁胖”。想想“上海闲话”蛮生动个,可以拿“水”扔出一个“浪头”来!

  “掼浪头”搿个流行语盛行于上个世纪八十年代末、九十年代初。当时社会处辣计划经济向市场经济转轨个过程中,真正意义上个市场经济规则尚未形成,一切还处于无序状态中,因此各种假冒个东西告勿成熟个行为都有生存空间。当时,很独特个一种现象是:“浪头”越大,则越有人相信。

  可“掼”个“浪头”包括身份、自己认得个名人及高干、资金,甚至包括产品发行规模告范围。交关人拿告领导个合影、名人个题字、参加高级研讨会个材料拨别人看,来提高自己个身价。由于当时市场经济刚“开张”,监督机制呒没形成,人与人打交道,相互间无法了解对方个真实情况,侪凭“一张嘴”,“掼浪头”乃末产生。由于缺乏查实对方真实身份搭资金等情况个制度性条件,摸对方底子要花老大个代价告很长个时间,“掼浪头”者多少能先捞到点“便宜”,于是“掼浪头”盛行。伊眼动不动就“掼浪头”,称自己是“有身份”个人,经常闪烁其词,其实摊开来,也不过尔尔。真是“有浪头,没浪花”。

  市场经济发展到一定阶段,各种游戏规则成熟以后,产品以质取胜,相互间独立自主,通过等量个劳动交换获得自己个利益,“掼浪头”就越来越没市场。

  另外,上海人爱“掼浪头”还有其独特个历史条件:当时上海货有市场,“掼浪头”人家“买账”;上海人眼界高,除了本地人,看别人侪是“乡下人”,有“掼浪头”个气势。现在,上海货市场渐失,上海本地人莫名个优越感渐消,时过境迁,“掼浪头”也就逐渐成了往事。

(新民网编辑:田诗雍)
今日热点

发布评论

评分:
 /  人已评
>>已有条评论

您还能输入140

查看网站地图

增值电信业务经营许可证(ICP):沪B2-20110022号 | 互联网新闻信息服务许可证:3112009001 | 信息网络传播视听节目许可证:0909381

广播电视节目制作经营许可证:(沪)字第536号 | 新民晚报官方网站 xinmin.cn ©2013  All rights reserved.

您还未登录
用户名:
密    码:
下次自动登录    找回密码
没有账号?    立即注册
新民网友:
评论成功

评论成功,谢谢参与!

点“看微博”查看您的上海滩微博

   

评论成功

评论成功,谢谢参与!